سقط جنین در چین و قوانین آن

سقط جنین در چین

سقط جنین در چین در سراسر بارداری قانونی است و به طور کلی در سراسر کشور قابل دسترسی است. سقط جنین برای اکثر زنان از طریق برنامه تنظیم خانواده چین، بیمارستان‌های دولتی، بیمارستان‌های خصوصی و کلینیک‌ها در سراسر کشور در دسترس است. چین یکی از اولین کشورهای در حال توسعه بود که اجازه سقط جنین را در زمانی که سلامت مادر در خطر بود را صادر کرد و در دهه 1950 در این شرایط به راحتی قابل دسترسی بود.

سقط جنین در چین

پس از انقلاب کمونیستی چین و اعلام جمهوری خلق چین در سال 1949، این کشور به طور دوره‌ای بین سیاست‌های محدودکننده سقط جنین به سیاست‌های لیبرال‌تر سقط جنین و معکوس‌ها تغییر کرده است. مقررات سقط جنین بسته به قوانین استان ممکن است متفاوت باشد . جیانگشی و گوئیژو در تلاشی برای مهار سقط جنین انتخابی جنسی، سقط جنین های غیرضروری را پس از 14 هفته بارداری محدود می کنند، در حالی که در اکثر چین سقط های انتخابی پس از هفته14 قانونی است. اگرچه سقط جنین انتخابی در سراسر کشور غیرقانونی است، اما قبلاً رایج بود و منجر به عدم تعادل نسبت جنسی در چین شد که هنوز هم وجود دارد.

بخوانید: قیمت قرص سایتوتک

در گذشته، دسترسی تقریباً همگانی به پیشگیری از بارداری و سقط جنین برای شهروندانش توسط یک سرویس دولتی ملی، روشی رایج برای چین برای مهار جمعیت خود مطابق با سیاست یک فرزندی که اکنون از بین رفته است، بود. زمانی که این سیاست در سال 2015 به نفع سیاست دو فرزند برداشته شد، کاهش یافت و به نوبه خود با سیاست سه فرزند در سال 2021 جایگزین شد . [8] در سال 2022، در تلاشی برای تقویت تولد کشور. کمیسیون ملی بهداشت اعلام کرد که اقداماتی را به سمت کاهش سقط جنین های غیرپزشکی از طریق تعدادی از اقدامات، از جمله مراقبت های بهداشتی پیش از بارداری، خدمات مراقبت از نوزادان، و تلاش های دولت محلی برای تقویت مکان های کاری مناسب برای خانواده هدایت خواهد کرد.

سقط در چین

روش های سقط جنین چینی

در دوران مائو ، روش های سقط جنین و کنترل تولد چینی در عمل بسیار متفاوت بود ، زنان و زوجین به طور مختلف تکنیک های مبتنی بر طب غربی ، طب سنتی چینی و سنت عامیانه را ترکیب می کردند.

در بیشتر قرن بیستم ، مصرف بیش از حد عمدی پزشکی مالاریا کوئینین یک روش متداول برای زنان در چین (و همچنین سایر کشورها) برای خاتمه حاملگی بود.

بخوانید: روش های سقط جنین سریع خانگی

مصاحبه های داروساز که توسط آکادمیک سارا ملورس رودریگز در سال 2019 انجام شده است ، نشان می دهد که استفاده از داروهای بدون نسخه و “قرص صبح-بعد ” تا حد زیادی جایگزین استفاده از سقط جنین گیاهی شده است.

اهمیت سقط جنین به عنوان یک ابزار برنامه ریزی خانواده در چین امروز از طریق اجرای گسترده سقط جنین پزشکی (سقط جنین ناشی از قرص ها ، که در اوایل بارداری انجام می شود) مشهود است. استفاده از قرص‌های سقط جنین به دلیل میزان اثربخشی بالای آن (90-97٪ برای میفپریستون داخلی، 95٪ برای RU-485 تولید داخلی) توسط پزشکان چینی ترویج شده است و ماهیت بسیار کمتر تهاجمی آن در مقایسه با جراحی سقط جنین .

حداقل از سال 2001، چین فروش قرص‌های میفپریستون (RU-486) ​​را در داروخانه‌ها ممنوع کرده است، در حالی که این دارو را می‌توان به صورت قانونی و تحت مراقبت پزشک در یک بیمارستان معتبر تهیه و استفاده کرد.

بخوانید: نحوه خرید سایتوتک از داروخانه

آمار سقط جنین در چین

آمار سقط جنین در چین

نرخ سقط جنین در چین تا اوایل دهه 1960 نسبتاً پایین بود، اگرچه به 3/5 درصد در سال 1958 و 4/8 درصد در سال 1962 افزایش  یافت

در سال 1975، نرخ سقط جنین در چین به 22.3 درصد رسید، تقریباً دو برابر آنچه که تنها چهار سال قبل از آن بود. یکی از دلایل این افزایش دسترسی بیشتر به سقط جنین در روستاهای چین بود. فراوانی سقط جنین در طول دهه 1970 و اوایل دهه 1980 به طور پیوسته افزایش یافت. تا سال 1988، تقریباً 17 درصد از زنان چینی سقط جنین کرده بودند.

بخوانید: خرید قرص سقط جنین

نرخ سقط جنین به طور کلی بین مناطق شهری و روستایی متفاوت بوده است. بر اساس تجزیه و تحلیل توسط دانشگاهی توماس شارپینگ، نرخ سقط جنین شهری در طول دهه 1980 به طور کلی بیشتر از نرخ های روستایی بود، در حالی که در دهه 1990 استفاده از سقط جنین در مناطق روستایی در نتیجه افزایش شیوع در مناطق روستایی که قبلاً وجود داشت، از مناطق شهری پیشی گرفت.

چین اکنون یکی از بالاترین نرخ های سقط جنین در جهان را دارد. در سال 2015، سالانه حدود 13 میلیون سقط جنین انجام شد. کمیسیون ملی بهداشت چین گزارش داد که تا سال 2018 سالانه بیش از 9 میلیون سقط جنین در چین انجام می شود. در سال 2020، تعداد سقط جنین در چین کمتر از 9 میلیون بود.

موسسه Guttmacher ، یک سازمان تحقیقاتی که حقوق سقط جنین را ترویج می‌کند، مطالعه‌ای منتشر کرد که در آن نرخ سقط جنین در چین برای سال‌های 2015-2019 به میزان 49 سقط در هر 1000 زن در سن باروری تخمین زده شد که یکی از بالاترین نرخ‌ها در شرق است.

 

منبع:

Abortion in China

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =