روش های سقط جنین سریع خانگی

روش های سقط جنین سریع خانگی

در این مقاله به بررسی انواع روش های سریع سقط جنین در خانه می پردازیم و عملکرد، عوارض و قیمت هر روش را برای سقط جنین بیان می کنیم. روش های متنوعی از جمله سقط جنین با دارو و گیاهان دارویی وجود دارد. در بعضی شرایط ممکن است بعضی گزینه ها برای سقط وجود نداشته باشد و روش دیگری که بیان شده است استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا انواع روش های سقط جنین خانگی را با زبان ساده برای شما شرح دهیم.

سوالی دارید تماس بگیرید: 09233867750

سقط جنین در خانه

روش های سقط جنین سریع خانگی

همان طور که می دانید روش های بسیار متنوعی برای سقط جنین وجود دارد و به صورت کامل انواع روش ها را بیان می کنیم اما بهترین روش چیست؟ یا روش بدون عوارض برای سقط جنین وجود دارد؟ خوب جواب این سوال ها بستگی به وضعیت سلامت شما دارد در صورتی که از سلامتی کامل برخودار باشید بهترین شیوه در حال حاظر برای سقط جنین در سه ماهه نخست بارداری مصرف قرص سقط جنین به خصوص قرص میزوپروستول که با نام تجاری سایتوتک شناخته می شود.

در صورتی که امکان دسترسی به این قرص سقط جنین را دارید بهترین گزینه برای سقط جنین است و در کمتر از 24 ساعت باعث سقط جنین خواهد شد.

بیشتر بدانید: خرید قرص سقط جنین

سقط جنین با دارو

1. اولین و بهترین روش قرص سقط سایتوتک

سایتوتک ابتدا برای درمان زخم معده ناشی از داروی های ضد التهاب غیر استرویدی تولید شد بعد ها به دلیل حاوی پروستاگلاندین مصنوعی به پرفروش ترین داروی سقط جنین در جهان تبدیل شد. پروستاگلاندین مصنوعی باعث نرم شدن دهانه رحم و انقباض رحم می شود که به همین واسه باعث جدا شدن جنین از دیواره رحم و خروج بافت جنین سقط شده می شود.

نحوه مصرف سایتوتک برای سقط جنین

قرص سایتوتک به دو صورت زیر زبانی و واژینال مصرف می شود. همچنین می توان به صورت ترکیبی جهت تاثیر بیشتر مصرف کرد. نشان داده شده است 4 عدد قرص سایتوتک 200 میکروگرمی باعث سقط جنین موفق می شود. در صورتی که 4 قرص اثر نکرد باید یک دوز یعنی 4 عدد قرص دیگر بعد از 6 ساعت مصرف کنید.

بیشتر بدانید: نحوه خرید سایتوتک از داروخانه

ملاحظات قبل از مصرف سایتوتک

  • حتما قبل از مصرف سایتوتک سونوگرافی رحمی تهیه کنید و به پزشک نشان دهید که رحم و بارداری شما مشکلی خاصی ندارد.
  • در صورت وجود حاملگی خارج از رحم احتمال پارگی رحم وجود دارد.
  • در صورت سابقه سزارین و بیش 4 بارداری حتما قبل از مصرف با پزشک مشروت کنید.
  • بیشتر از دوز 8000 میکروگرم سایتوتک مصرف نکنید.

قیمت قرص سایتوتک

قرص سایتوتک توسط کشور های مختلفی تولید می شود البته همه کشور های تولید کننده این قرص زیر نظر فایزر این قرص سقط را تولید می کنند. قرص سایتوتک در داروخانه به صورت قانونی قیمت چندانی ندارد و با 100 هزار تومان می توان این قرص را تهیه کرد.

اما قرص سایتوتک در بازار آزاد می تواند از 400 هزار تومان تا 1 میلیون تومان قیمت داشته باشد.

بیشتر بدانید: قیمت قرص سایتوتک

2. قرص سقط جنین میفپریستون

یکی دیگر از قرص های سقط جنین قرص میفپریستون است که در کشور ایران پیدا نمی شود و در کشور های پیشرفته در کنار قرص سایتوتک مصرف می شود. قرص میفپریستون عملکرد ضد پروژسترونی دارد که با کاهش این هورمون در زنان بارداری باعث سقط جنین می شود. هورمون استروژن برای ادامه بارداری و رشد و حیات جنین الزامی است.

نحوه مصرف میفپرستون برای سقط جنین

در کشور های پیشرفته ابنا قرص یک عدد قرص میفپریستون مصرف می شود و بعد از چند ساعت قرص های میزوپروستول مصرف می شوند. بعد از مصرف قرص میفپریستون جنین سقط می شود و برای خروج باقت جنین از رحم و پیشگیری از عفونت از قرص سایتوتک استفاده می شود.

قیمت قرص میفپرستون

قرص میفپرستون قیمت بالایی دارد و هر ورق آن ممکن است 5 میلیون قیمت داشته باشد و با این قیمت هم باز در کشور پیدا نمی شود و بسیار نایاب است چرا که فقط برای سقط جنین مصرف می شود.

راهنمای قبل و بعد قرص های سقط جنین

3. دارو متوترکسات

یکی از دارو های دیگر که در بارداری ممنوع است و باعث سقط جنین می شود داروی متوترکسات است این دارو مهارکننده رقابتی تولید فولیک اسید است. اسید فولیک در بارداری بسیار مهم است و برای رشد جنین مهم است. در صورت مهار شدن آن توسط داروی متوترکسات پس از مدتی سقط جنین رخ می دهد.

قرص متوترکسات برای بارداری خارج از رحم تجویز می شود. در این حالت با مصرف این دارو می تواند جان مادر را نجات دهد.

همچنین این دارو برای درمان بیماری های خود ایمنی و درمان سرطان نیز موثر است.

 

4. سقط با آمپول اکسی توسین

اکسی توسین یک هورمون است که در زمان تولد نوزاد به مقدار خیلی زیاد جهت کاهش خونریزی و زایمان ترشح می شود. رحم دارای گیرنده های حساس به اکسی توسین است که با تزریق اکسی توسین باعث تحریک رحم و انقباض آن می شود. در حین بارداری اگر این دارو به زن بارداری تزریق شود باعث سقط جنین می شود.

سقط جنین با گیاهان دارویی

سقط جنین با گیاهان دارویی

علاوه بر دارو های فوق می توان از گیاهان دارویی نیز برای سقط جنین استفاده کرد. نکته ای که وجود دارد این است که دوز مصرف دارو ها برای سقط جنین مشخص است اما مقدار مصرف گیاهان دارویی بر هرکس ممکن است متفاوت باشد و همچنین در صورت مصرف زیاد احتمال عوارض جانبی وجود دارد. برخی از گیاهان دارویی که باعث سقط جنین می شوند به شرح زیر هستند.

سقط جنین فوری در نیم ساعت

1. سقط جنین با زعفران

مصرف زعفران باعث افزایش پروستاگلاندین در رحم می شود. پروستاگلاندین باعث انقباضات رحمی می شوند و مصرف دوز بالا زعفران می تواند باعث سقط جنین شود.  مصرف معمولی و دوز کم زعفران مانند مصرف در غذا ها و نوشیدنی های معمولی باعث سقط جنین نمیشود.

احتمال سقط کردن با زعفران زمانی که بیش از 0.2 گرم در روز از زعفران استفاده شود، وجود خواهد داشت.

2. سقط جنین با پونه

پونه یک گیاه گیاه‌دارویی است که به‌طور سنتی برای درمان سرماخوردگی و برخی مشکلات دیگر استفاده می‌شود. مصرف زیاد پونه در بارداری می تواند باعث تجریک رحم و انقباض آن شود. همچنین می تواند برای جنین مضر باشد و ممکن است باعث سقط جنین شود.

3. سقط جنین با آناناس

آناناس حاوی آنزیم پروتئولیتیک به نام بروملین است که می‌تواند به نرم کردن بافت‌های دهانه رحم کمک کند و در نتیجه خونریزی و احتمالاً سقط جنین را افزایش دهد. این آنزیم ممکن است در مقادیر زیاد و در صورت مصرف زیاد آناناس، به ویژه در سه ماهه اول بارداری، باعث سقط جنین شود.

گیاه عروسک پشت پرده و سقط جنین

4. سقط جنین با کوهوش

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که کوهوش حاوی ترکیباتی مانند اکسایتوسین و کولوساپونین است که می‌توانند به تحریک انقباضات رحم کمک کنند. این انقباضات رحم می‌توانند در برخی موارد باعث خونریزی و حتی سقط جنین شوند.

5. سقط جنین با پاپایا

مصرف پاپایا، به‌ویژه نرسیده یا خام، به دلیل حاوی برخی ترکیبات مانند پاپائین که به عنوان آنزیم‌های هضمی شناخته می‌شوند، ممکن است در برخی موارد به انقباض رحم و کاهش سطح پروژسترون (که یک هورمون حیاتی برای حفظ بارداری است) منجر شود. این اثرات می‌توانند در برخی موارد به سقط جنین منجر شوند.

پاپایا حاوی لاتکس است که می‌تواند به تحریک انقباضات رحم و همچنین افزایش ترشحات هورمون‌های مانند پروستاگلاندین‌ها و اکسی توسین (که دو هورمون مهم در انقباضات رحم هستند) کمک کند. این واکنش‌ها ممکن است در اوایل بارداری به سقط جنین منجر شوند.

6. سقط جنین با سداب

سداب حاوی پیلوکارپین و راتینز است، ممکن است به تحریک رحم کمک کنند. این تحریکات می‌توانند در برخی موارد منجر به انقباض رحم شوند، و این انقباضات می‌توانند در صورتی که در دوران بارداری اتفاق بیفتند، به سقط جنین منجر شوند.

7. سقط جنین با ریشه انجلیکا

سنبل ختایی یا ریشه انجلیکا (Angelica) یک گیاه دارویی است که به‌طور سنتی برای برخی از مشکلات مانند مشکلات گوارشی یا مشکلات قاعدگی استفاده می‌شود. مصرف بیش از حد سنبل ختایی ممکن است منجر به تحریک قاعدگی، افزایش انقباضات رحم و تحریک عضلات شود که در نتیجه ممکن است باعث خونریزی یا در موارد خاص، سقط جنین در دوران بارداری شود.

آیا مصرف گیاه آویشن باعث سقط جنین میشود؟

8. سقط جنین با تخم شوید

تخم شوید یکی از گیاهانی است که ممکن است در دوران بارداری خطراتی داشته باشد. تخم شوید دارای خواص مفیدی است، از جمله کاهش نفخ، کاهش وزن، و قابلیت تنظیم سیکل قاعدگی، اما مصرف آن در دوره‌ی بارداری ممکن است با خطراتی همراه باشد.

تحریک تولید هورمون‌های مؤثر در سیکل قاعدگی و افزایش انقباضات رحمی می‌تواند باعث شود که تخم شوید در دوره‌ی اولیه‌ی بارداری به عنوان یک عامل خطرناک در نظر گرفته شود. این انقباضات رحمی ممکن است منجر به سقط جنین یا مشکلات دیگر برای بارداری شود.

9. سقط جنین با گل پامچال

گل پامچال یا به نام علمی Anthemis nobilis یک گیاه دارویی است که دارای خواص ضد التهابی و آرامبخش است و برخی از مردم از آن به عنوان مکمل درمانی استفاده می‌کنند. اما استفاده از آن در دوران بارداری ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد.

گل پامچال به عنوان یک گیاه دارویی، احتمالاً مصرف آن به صورت خوراکی یا حتی استفاده موضعی (برای مثال استفاده از روغن آن در دهانه رحم) ممکن است در برخی موارد منجر به انقباضات رحمی و خطر سقط جنین شود.

سقط جنین با گیاه سیکلامن

10. سقط جنین با زرشک

زرشک یک گیاه دارویی است که در برخی منابع ذکر شده است که مصرف آن در دوران بارداری ممکن است باعث انقباضات رحمی شود و در نتیجه خطر سقط جنین را افزایش دهد. این گیاه دارای ترکیبات مختلفی از جمله آلکالوئیدها و ترکیبات فنلی می‌باشد که ممکن است تحریک‌کننده برای عضلات بدن، از جمله رحم باشند.

11. سقط جنین با دکمه طلایی

دکمه طلایی (Tansy نیز شناخته می‌شود) در واقع یک گیاه سمی است که احتمالاً مصرف آن در دوران بارداری ممکن است باعث سقط جنین شود. این گیاه دارای ترکیباتی است که می‌توانند به عنوان ایجاد‌کننده انقباضات رحمی عمل کنند و در نتیجه باعث سقط جنین شوند.

از آنجایی که دکمه طلایی گیاهی سمی است، هرگونه مصرف از آن باید به دقت بسیار زیاد و با هدایت یک پزشک یا متخصص حاذق انجام شود. همچنین، هرگونه استفاده از روغن گیاه دکمه طلایی (که ممکن است از گل‌های آن به دست آید) نیز باید اجتناب شود، زیرا حتی در مقادیر کم نیز می‌تواند سمی باشد.

12. سقط جنین با آلوئه ورا

آلوئه ورا در واقع دارای خواص مفیدی برای پوست و مراقبت از آن است. این گیاه دارای خواص ضد التهابی و آرامش‌بخش است که می‌تواند برای کاهش التهاب‌ها و آسیب‌های پوستی مفید باشد. اما در مورد مصرف آلوئه ورا در دوران بارداری، نظرات متفاوتی وجود دارد.

بخشی از مراجع، مصرف آلوئه ورا در دوران بارداری را غیر مطمئن و پتانسیل برای ایجاد مشکلاتی مانند احتمال خونریزی لگن یا حتی سقط جنین را اشاره می‌دهند. گاهی اوقات مصرف آلوئه ورا به صورت داخلی (مانند مصرف آب آلوئه ورا) ممکن است باعث تحریک رحم شود و احتمالاً به عنوان یک عامل خطرناک در دوران بارداری در نظر گرفته شود.

13. سقط جنین با درمنه

درمنه جهت درمان مشکلات باروری، مشکلات گوارشی، سرماخوردگی، آنفلونزا، صرع، برونشیت، انواع انگل ها، سیاتیک و سفتی ماهیچه ها استفاده میگردد. این گیاه دارویی حاوی روغن های فرار، فلاونوئید ها و تانن میباشد که رحم را تحریک میکند و موجب سقط جنین می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 3 =