راهنمای قبل و بعد قرص های سقط جنین

قرص سقط جنین

قبل از مصرف قرص سقط جنین چه کاری باید انجام دهم؟

قبل از مصرف قرص سقط جنین، با پرستار، پزشک یا کارکنان مرکز بهداشت مراجعه کنید تا در مورد اینکه آیا سقط جنین تصمیم درستی برای شماست و مناسب ترین گزینه‌ برای سقط جنین شما چیست؟ پزشک پس از معاینه شما ممکن است برای شما آزمایش و سونوگرافی تجویز کند تا آمادگی جهت سقط و مدت بارداری شما باخبر شود.

پزشکان دستورالعمل های کتبی در مورد نحوه مصرف قرص های سقط را به شما می دهند. سقط جنین را هم در مراکز درمانی و هم در خانه با قرص سقط جنین می توانید انجام دهید. در صورت هر گونه مشکل و سوال با پزشک خود تماس بگیرید.

پس از مصرف داروی سقط جنین، خونریزی و گرفتگی عضلانی زیادی خواهید داشت، بنابراین از قبل برنامه ریزی کنید تا این روند راحت تر شود. شما می توانید در خانه یا هر جایی که برای استراحت راحت است این کار را انجام دهید. همچنین بخواهید شخصی را که به او اعتماد دارید در کنار شما حضور داشته باشد.

سعی کنید پد های گرم کننده برای گرفتگی عضلات و داروی ضد درد تهیه کنید. حتما توجه داشته باشید دارو های رقیق کننده خون مانند آسپرین مصرف نکنید چرا که خونریزی شما بیشتر می شود.

سقط دارویی

در حین سقط دارویی چه اتفاقی می افتد؟

فرآیند قرص سقط جنین چندین مرحله دارد و شامل دو داروی مختلف است.

ابتدا قرصی به نام میفپریستون مصرف می کنید. این دارو رشد بارداری را متوقف می کند. برخی از افراد پس از مصرف میفپریستون احساس تهوع یا خونریزی می کنند، اما شایع نیست. همچنین ممکن است پزشک یا پرستار به شما آنتی بیوتیک بدهد تا از عفونت جلوگیری کنید.

داروی دوم میزوپروستول نام دارد. میزوپروستول این قرص به دو صورت زیر زبانی و واژینال مصرف می شود پزشک یا پرستار به شما اطلاع می‌دهند که چگونه و چه زمانی آن را مصرف کنید. این دارو باعث گرفتگی و خونریزی برای تخلیه رحم شما می شود.

بیشتر بخوانید: خرید قرص سقط جنین

برای اکثر افراد، گرفتگی و خونریزی معمولاً 1-4 ساعت پس از مصرف میزوپروستول شروع می شود. دیدن لخته های خونی بزرگ (به اندازه یک لیمو) یا توده های بافت در هنگام وقوع این اتفاق طبیعی است. این به نوعی شبیه داشتن یک پریود بسیار سنگین و گرفتگی شدید است و این روند بسیار شبیه به سقط جنین زودرس است. (اگر تا 24 ساعت پس از مصرف داروی دوم، میزوپروستول، خونریزی نداشتید، با پرستار یا پزشک خود تماس بگیرید.)

گرفتگی و خونریزی می تواند چند ساعت طول بکشد. اکثر افراد در عرض 4 تا 5 ساعت از بافت حاملگی عبور می کنند، اما ممکن است مدت بیشتری طول بکشد. پس از بیرون آمدن بافت حاملگی، گرفتگی و خونریزی کندتر می شود. ممکن است 1 یا 2 روز دیگر دچار گرفتگی عضلات شوید.

می‌توانید حدود 30 دقیقه قبل از مصرف داروی دوم، میزوپروستول، از داروهای مسکن مانند ایبوپروفن برای کمک به گرفتگی عضلات استفاده کنید. اگر پزشک یا پرستار به شما بدهد، می توانید داروی ضد تهوع نیز مصرف کنید. آسپرین مصرف نکنید، زیرا باعث خونریزی بیشتر شما می شود.

داشتن مقداری خونریزی و لکه بینی تا چند هفته پس از سقط جنین طبیعی است. می‌توانید از پدها، تامپون‌ها یا فنجان قاعدگی استفاده کنید – هر چیزی که برای شما راحت‌تر است. اما پرستار یا پزشک شما ممکن است به شما توصیه کند در چند روز اول پس از سقط از پد استفاده کنید تا بتوانید میزان خونریزی خود را پیگیری کنید.

آخرین مرحله پیگیری با پرستار یا پزشک است. ممکن است برای انجام سونوگرافی یا آزمایش خون به مرکز بهداشت مراجعه کنید. یا یک آزمایش بارداری برای انجام در خانه دریافت خواهید کرد و سپس با پرستار یا پزشک خود تماس تلفنی خواهید گرفت. این آزمایش ها مطمئن می شوند که سقط جنین موثر بوده و شما سالم هستید.

در موارد بعید که سقط جنین جواب نمی دهد و شما هنوز باردار هستید، پزشک یا پرستار گزینه های شما را با شما در میان می گذارد. ممکن است برای تکمیل سقط به دوز دیگری از دارو یا انجام یک روش (مانند کورتاژ) در کلینیک نیاز داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آیا فیبروم باعث سقط جنین میشود

داروی سقط

سقط جنین دارویی چه حسی دارد؟

برای اکثر مردم، سقط دارویی مانند سقط جنین زودرس است. ممکن است داشته باشید:

  • گرفتگی و درد زیاد در شکم
  • خونریزی بسیار شدید همراه با لخته های بزرگ (اگر در عرض 24 ساعت پس از مصرف داروی دوم، میزوپروستول، خونریزی نداشتید، با پرستار یا پزشک خود تماس بگیرید.)
  • ناراحتی معده و استفراغ (پزشک یا پرستار شما ممکن است دارویی برای کمک به حالت تهوع به شما بدهد.)
  • اسهال
  • سرگیجه
  • خستگی
  • تب خفیف یا لرز در روز مصرف میزوپروستول (اگر بعد از روز مصرف قرص میزوپروستول تب کردید، فوراً با پزشک یا مرکز بهداشتی خود تماس بگیرید.)
  • برای کمک به کاهش درد و ایجاد راحتی بیشتر، می توانید:
  • از داروهای مسکن مانند ایبوپروفن (ادویل یا موترین) استفاده کنید. آسپرین مصرف نکنید زیرا می تواند خونریزی شما را بدتر کند.
  • یک پد گرم کننده یا بطری آب گرم روی شکم خود قرار دهید.
  • دوش گرفتن.
  • روی توالت بنشینید.
  • از کسی بخواهید پشت شما را بمالد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 19 =