مصرف ماری جوانا در بارداری

ماریجوانا

ماری جوانا چیست؟

ماری جوانا (که گلدان، علف هرز و شاهدانه نیز نامیده می‌شود) دارویی است که از برگ‌ها، گل‌ها، ساقه‌ها و دانه‌های خشک شده گیاه شاهدانه به دست می‌آید. ماری جوانا رایج ترین ماده مخدر خیابانی در دوران بارداری است.

ماری جوانا دارای بیش از 500 ماده شیمیایی از جمله تتراهیدروکانابینول (همچنین THC) است. این ماده شیمیایی می تواند بر عملکرد مغز شما تأثیر بگذارد و تفکر واضح را سخت کند. THC و سایر مواد شیمیایی موجود در ماری جوانا ممکن است حس بینایی، صدا و لامسه شما را تغییر دهند.

استفاده از ماری جوانا در دوران بارداری ممکن است قبل و بعد از تولد برای کودک شما مشکلاتی ایجاد کند.

 

بیشتر بخوانید: خرید قرص سقط جنین

 

ماری جوانا پزشکی چیست؟

ماری‌جوانای پزشکی (همچنین ماری‌جوانای دارویی نیز نامیده می‌شود) گاهی برای درمان بیماری‌های خاص مانند سرطان یا درد شدید استفاده می‌شود. در بسیاری از ایالت ها، استفاده از ماری جوانا پزشکی با توصیه ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما قانونی است. می توان آن را دود کرد، بخار داد یا خورد. سازمان غذا و دارو (که FDA نیز نامیده می شود) ماری جوانا را به عنوان داروی ایمن و موثر برای هر بیماری تایید نکرده است.

در برخی از ایالت ها، ماری جوانا برای استفاده شخصی قانونی است که به دلایل پزشکی نیست.

حتی اگر محل زندگی شما برای مصارف شخصی یا پزشکی قانونی باشد، استفاده از ماری جوانا در دوران بارداری، حتی برای درمان تهوع صبحگاهی، ایمن نیست. همچنین هیچ راه مطمئنی برای استفاده از ماری جوانا وجود ندارد. اگر به فکر استفاده از ماری جوانا برای کمک به تهوع صبحگاهی هستید، با ارائه دهنده خود در مورد سایر درمان هایی که برای کودک شما مضر هستند صحبت کنید.

ماری جوانا در بارداری

آیا مصرف ماری جوانا قبل از بارداری مضر است؟

آره. قبل از بارداری، استفاده از ماری جوانا می تواند بر باروری شما تأثیر بگذارد و باردار شدن را برای شما سخت کند. ماری جوانا می تواند بر:

هورمون هایی که بدن برای باردار شدن به آنها نیاز دارد. هورمون ها مواد شیمیایی ساخته شده توسط بدن هستند.
چرخه قاعدگی شما این فرآیندی است که تخمدان های شما هر ماه یک تخمک آزاد می کنند.
تعداد اسپرم مرد (تعداد اسپرمی که او می سازد). اسپرم مرد، تخمک زن را بارور می کند تا حاملگی آغاز شود.

 

آیا استفاده از ماری جوانا در دوران بارداری می تواند برای کودک شما مشکل ایجاد کند؟

آره. هنگامی که در دوران بارداری از ماری جوانا استفاده می کنید، THC و سایر مواد شیمیایی می توانند از طریق جفت به کودک شما منتقل شوند. جفت در رحم شما رشد می کند و غذا و اکسیژن را از طریق بند ناف به کودک شما می رساند. مواد شیمیایی ماری جوانا نیز ممکن است به مغز کودک شما منتقل شود.

محققان به بررسی اثرات مصرف ماری جوانا در دوران بارداری ادامه می دهند. زنانی که از ماری‌جوانا استفاده می‌کنند ممکن است سیگار بکشند، الکل بنوشند یا دیگر مواد مخدر خیابانی مصرف کنند، و این امر باعث می‌شود که درک دقیق تأثیر ماری‌جوانا بر بارداری دشوار باشد. برخی از مطالعات نشان می دهد که اگر در دوران بارداری از ماری جوانا استفاده کنید، ممکن است کودک شما مشکلاتی داشته باشد، از جمله:

  • تولد زودرس. این زایمانی است که خیلی زود، قبل از هفته 37 بارداری اتفاق می افتد.
  • محدودیت رشد جنین (همچنین محدود به رشد نامیده می شود، کوچک برای سن حاملگی و کوچک برای تاریخ) و وزن کم هنگام تولد. محدودیت رشد جنین زمانی است که نوزاد قبل از تولد وزن لازم را اضافه نمی کند. وزن کم هنگام تولد نوزادی با وزن کمتر از 5 پوند، 8 اونس به دنیا می آید. کودک شما همچنین ممکن است طول بدن کوتاه یا اندازه سر کوچک داشته باشد.
  • آنسفالی  این یکی از شدیدترین نقایص لوله عصبی (که NTD نیز نامیده می شود) است. NTD ها نقایص مادرزادی در لوله عصبی، بخشی از نوزاد در حال رشد است که به مغز و ستون فقرات تبدیل می شود. نوزادان مبتلا به این بیماری بخش‌های عمده‌ای از مغز، جمجمه و پوست سر را از دست داده‌اند. بیشتر آنها مدت زیادی پس از تولد زنده نمی مانند، معمولاً فقط برای چند ساعت. نوزادانی که در ماه اول بارداری در معرض ماری جوانا قرار می گیرند در معرض خطر ابتلا به آنسفالی هستند.
  • کم خونی این زمانی است که کودک شما گلبول های قرمز سالم کافی برای حمل اکسیژن در سراسر بدن ندارد.
  • مشکلات رشد مغز.
  • مرده زایی این زمانی است که نوزاد پس از 20 هفته بارداری در رحم می میرد.

 

اگر در دوران بارداری از ماری جوانا استفاده می کنید، کودک شما ممکن است پس از تولد دچار مشکلاتی شود و ممکن است نیاز داشته باشد که زمانی را در بخش مراقبت های ویژه نوزادان (که NICU نیز نامیده می شود) بگذراند. NICU پرستاری در بیمارستانی است که نوزادان بیمار در آن مراقبت می شوند. این مشکلات عبارتند از:

  • علائم ترک، مانند لرزش (لرزش)، تشنج، استفراغ، افزایش وزن آهسته یا دوره های طولانی گریه پس از تولد. این علائم معمولاً در دو هفته اول پس از تولد از بین می روند.
  • مشکلات خواب.
  • مشکلات رفتاری، حافظه، یادگیری، حل مسئله، افسردگی و توجه.

ماری جوانا در بارداری

مصرف ماری جوانا چه تاثیری بر شیردهی دارد؟

اگر به کودک خود شیر می دهید و ماری جوانا می کشید، ممکن است THC و سایر مواد شیمیایی را از طریق شیر مادر به کودک خود منتقل کنید. این می تواند باعث شود که کودک شما بیشتر در معرض مشکلات رشد مغز قرار گیرد. ماری جوانا همچنین ممکن است بر مقدار و کیفیت شیر مادری که تولید می کنید تأثیر بگذارد. آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند که مادران شیرده از مصرف ماری جوانا دوری کنند تا شیر مادر را ایمن و سالم نگه دارند.

بیشتر بخوانید: نحوه مصرف قرص سایتوتک

آیا استفاده از ماری جوانا می تواند به سلامت عمومی شما آسیب برساند؟

آره. هر چه بیشتر ماری جوانا استفاده کنید، احتمال بروز مشکلات بیشتر خواهد بود، از جمله:

  • ضربان قلب بسیار سریع
  • مشکلات ریوی، از جمله
  • برونشیت و سرفه مزمن (مانند سرفه افراد سیگاری)
  • مشکل در توجه یا تفکر واضح
  • مشکلات حافظه
  • مشکل خواب
  • کلافگی و هماهنگی و تعادل ضعیف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =