نحوه مصرف قرص سایتوتک

مصرف سایتوتک

نحوه مصرف قرص سایتوتک

پس از خرید قرص سقط جنین سایتوتک وقتی که از سایتوتک برای سقط جنین استفاده می‌شود معمولا قرص میفپریستون نیز همراه آن تجویز می‌شود؛ بنابراین ابتدا یک قرص ۲۰۰ میکروگرم میفپریستون مصرف کرده و ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبر کنید. ممکن است پس از مصرف آن خونریزی خفیفی داشته باشید. بعد از ۲۴ ساعت و قبل از ۴۸ ساعت از ۴ قرص ۲۰۰ میکروگرم سایتوتک استفاده کنید.

دو روش برای استفاده از قرص سایتوتک وجود دارد:

  • قرار دادن قرص در واژن
  • در دهان به صورت زیر زبانی

که هر دو روش تاثیر گذار است.

خرید قرص سقط جنین

خرید قرص سایتوتک

مصرف قرص سایتوتک واژینال

  • مرحله اول: ابتدا ادرار کنید و سپس دست‌ها را بشویید و دراز بکشید.
  • مرحله دوم: با انگشت چهار قرص را در درون واژن قرار دهید. لازم نیست که قرص‌ها در محل خاصی قرار بگیرند، فقط تا آنجا که انگشتان با آنها در تماس هستند کافی است.
  • مرحله سوم: در نهایت لازم است به مدت ۳۰ دقیقه دراز بکشید.

 

مصرف قرص سایتوتک از طریق دهان

  • مرحله اول: قبل از هرچیز اندکی آب بنوشید تا دهانتان خیس شود.
  • مرحله دوم: چهار قرص را بین گونه‌ها و دندان‌های پایین قرار دهید (دو قرص در هر طرف). قرص‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه در این حالت نگهدارید. توجه داشته باشید که در مدت این ۳۰ دقیقه از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.
  • مرحله سوم: در نهایت بعد از ۳۰ دقیقه، با آب باقیمانده قرص‌ها در دهان را میل کنید.

بعد از مصرف قرص‌ها تا ۲ هفته احتمال سقط شدن جنین هست، ولی بطور معمول در ۱۲ ساعت اول پس از مصرف قرص‌ها جنین سقط می‌شود.

 

قرص سایتوتک

 

مصرف سایتوتک همراه متوترکسات

متوترکسات یک شیوه سقط دارویی است که تا ۷ هفته نخست( ۴۹ روز بارداری) مورد استفاده قرار می گیرد.

در این شیوه، متوترکسات بصورت خوراکي یا تزریق در طی مراجعه نخست داده ميشود . همچنين آنتی بیوتیک هم براي جلوگيري از عفونت داده میشوند .

پس از خرید قرص سایتوتک قرص های سایتوتک (میزوپروستول) هم سه تا ۷ روز بعد بصورت خوراکي یا بصورت شیاف مورد استفاده قرار می گیرد.

این شیوه معمولاً سبب انقباضات و بیرون کردن جنین ميشود . این فرآیند امکان دارد چند ساعت یا چند روز طول بکشد.

متوترکسات عمدتاً در درمان سرطان و آرتریت روماتوئید استفاده ميشود ، برای این که به سریع ترین سلول های بدن از نظر رشد حمله ميکند . در خصوص سقط جنین هم باعث جدایی جنین از جفت ميشود . استفاده از این دارو براي سقط، به وسیله FDA تائید نشده است.

 

مقاله های دوس داشتنی

نحوه مصرف قرص سایتوتک

 

میفپریستون

مصرف سایتوتک همراه میفپریستون

مرحله اول: استفاده از قرص سقط جنین میفپریستون
پزشک اولین قرص سقط جنین را در کلینیک به شما تجویز می‌کند. علاوه بر این ، آنتی‌بیوتیک‌های خاصی را نیز به شما داده می‌شود.
میفپریستون با مسدود کردن هورمون پروژسترون کار می‌کند. بدون پروژسترون ، پوشش داخلی رحم تجزیه می‌شود و امکان ادامه بارداری وجود ندارد.

مرحله دوم: استفاده از قرص سقط جنین میزوپروستول
24-48 ساعت بعد از قرص اول ( میفپریستون ) ، پزشک به شما قرص دوم ( میزوپروستول ) را تجویز می‌کند که موجب خالی شدن رحم می‌شود. میزوپروستول باعث گرفتگی عضلات و خونریزی شدید می‌شود. شروع خونریزی در برخی از زنان ممکن است قبل از مصرف دارو باشد. اما برای بسیاری، خونریزی و دل درد پس از مصرف آن آغاز خواهد شد. این حالت معمولاً چند ساعت طول می‌کشد؛ شما ممکن است در زمان سقط کردن ، لخته‌های خون بزرگ و یا بافت ببینید.

مرحله سوم: پیگیری
شما تا 2-1 هفته بعد از سقط جنینتان نیاز به پیگیری دارید. پیگیری بعد از سقط جنین بسیار مهم است تا مطمئن شوید جنین به طور کامل خارج شده و حال عمومی شما خوب است. سونوگرافی و آزمایش خون از پیگیری‌های بعد از سقط جنینتان است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =