مجیک ماشروم در دوران بارداری بی خطر است؟

مجیک ماشروم

قارچ سیلوسایبین یکی از محبوب ترین مواد روانگردان در جهان است، اما تحقیقات نسبتا کمی برای تعیین ایمنی روانگردان ها بر روی مادران باردار و نوزادان آنها انجام شده است.

استفاده از هر گونه روانگردان در دوران بارداری خودداری کنید، اما نمونه هایی از فرهنگ های بومی وجود دارد که از آنها به عنوان بخشی طبیعی از فرآیند فرزندآوری استفاده می کنند.

 

مجیک ماشروم چیست؟

قارچ‌های سایلوسایبین، یا همان قارچ‌های جادویی، گروهی از قارچ‌هایی هستند که ماده‌ی شیمیایی به نام سایلوسایبین را به میزان قابل توجهی دارا می‌باشند. سایلوسایبین، پس از مصرف توسط انسان، تبدیل به سایلوسین می‌شود که باعث ایجاد تأثیرات روان‌گردان می‌شود.

قارچ‌های سایلوسایبین اغلب به عنوان “قارچ جادویی” یا “مجیک ماشروم” شناخته می‌شوند و معمولاً در محیط‌های طبیعی رویش دارند. این قارچ‌ها اثرات روانی و تاثیراتی بر طبقه بندی شده از آگونیست‌های سراتونین دارند که می‌توانند تأثیرات شهودی، تغییرات در حالت هوشیاری، تجربیات زمانی متفاوت و حالت‌های متفاوتی از شناخت را ایجاد کنند.

بخوانید: خرید قرص سقط جنین

 آیا مجیک ماشروم در دوران بارداری بی خطر است؟

به طور کلی، مجیک ماشروم در دوران بارداری بی‌خطر تلقی نمی‌شوند. چیزهای زیادی درباره تأثیر ترکیبات روان‌گردان بر رشد مغز جنین وجود ندارد.

تحقیقات در مورد اثرات روانگردان ها بر نوزادان محدود است – اما چند چیز وجود دارد که تا کنون می دانیم:

مجیک ماشروم در دوران بارداری

سیلوسایبین ممکن است جریان خون جنین را کاهش دهد

بهترین داده‌های ما از تحقیقات انجام شده بر روی میش (بچه گوزن) و LSD [1] به دست آمده است. این مطالعه نشان داد که یک آگونیست 5HT2 مرتبط، LSD (دی اتیل آمید اسید لیسرژیک)، دارای اثرات منقبض کننده عروق بر روی شریان‌های رحمی و شریان‌های نافی است که به طور بالقوه منجر به آسیب خون می‌شود. در جنین جریان می یابد.

قارچ‌های جادویی و ال‌اس‌دی هر دو اثر منقبض‌کننده عروق مشابهی دارند و هر دو به‌عنوان درمان‌هایی برای درمان سردردهای خوشه‌ای استفاده می‌شوند.

بخوانید: قیمت قرص سایتوتک

سیلوسایبین ممکن است دارای ویژگی های سقط کننده باشد

مطالعات اولیه نشان می‌دهد که LSD و سایر آگونیست‌های 5HT2 اثر اکسیتوسیک بر بافت رحم موش‌ها دارند. به دلیل نقش اکسی توسین در القای زایمان، بیم آن می رود که افزایش فعالیت اکسیتوسیک منجر به زایمان زودرس یا سقط شود.

 

آیا می توان در دوران شیردهی قارچ جادویی مصرف کرد؟

مشابه مصرف قارچ جادویی در دوران بارداری، تقریبا هیچ تحقیقی برای تایید بی خطر بودن مصرف آنها در دوران شیردهی وجود ندارد.

موادی که در دوران شیردهی مصرف می‌کنید می‌توانند از طریق شیر مادر به کودک شما منتقل شوند، و این شامل سیلوسایبین و سیلوسین، دو ماده فعال قارچ‌ها می‌شود.

حتی در مقادیر کم، اینها می توانند سیستم عصبی نوزاد را که به سرعت در حال رشد است، به روشی که ما هنوز درک نکرده ایم، تحت تاثیر قرار دهد.

اما ممکن است راه حلی وجود داشته باشد.

نیمه عمر سیلوسایبین فقط 3 ساعت است و فقط برای 24 ساعت در بدن قابل تشخیص باقی می ماند. بنابراین می توانید به طور موثری شیر مادر را قبل از سفر خود “تریپ” کنید. پس از مصرف قارچ، به کودک خود شیر مادر ذخیره شده خود را بدهید و صبر کنید تا سیلوسایبین به طور کامل از بدن خارج شود و قبل از جمع آوری بیشتر یا شیر دادن مستقیم.

به این ترتیب مادر آزاد است تا روان خود را بدون قرار دادن کودک در معرض هیچ گونه مواد تغییر دهنده ذهنی کشف کند.

بخوانید: مصرف ماری جوانا در بارداری

استفاده تاریخی از داروهای روانگردان در میان زنان باردار

مصرف مواد روانگردان به تاریخچه بسیار دور می رسد، و گزارش های تایید شده ای از استفاده زنان بومی آمریکا از ترکیبات روانگردان مانند آیاهواسکا ayahuasca و peyote در دوران شیردهی وجود دارد. اعتقاد بر این بود که مصرف پیوت باعث افزایش کمیت و کیفیت شیر ​​مادر در دسترس کودک می شود.

تحقیقات مدرن کمی در مورد این موضوع انجام شده است، اما یک مطالعه، به ویژه، نشان می دهد که ترکیب روانگردان موجود در پیوت – مسکالین — در واقع تولید شیر مادر را افزایش می دهد. به طور خاص، پرولاکتین، یک هورمون کلیدی مرتبط با تولید شیر مادر، می‌تواند در مدت کوتاهی پس از مصرف مسکالین در مادر شیرده چهار برابر شود.

همچنین برخی گزارش‌ها از مصرف پیوت توسط زنان بومی آمریکا برای سهولت زایمان وجود دارد. این ادعاها توسط تحقیقات مدرن اثبات نشده است، اما گزارش های حکایتی از قرن ها پیش ادعا می کنند که زایمان پس از مصرف پیوت به طور قابل توجهی روان تر شده است. آیا در فرهنگ امروزی مفید خواهد بود؟ برخی از مادران فکر می کنند که ایده زمین خوردن در هنگام زایمان وحشتناک است.

 

منبع:

Are Magic Mushrooms Safe to Use While Pregnant?

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − ده =