مقایسه سقط دارویی با کورتاژ

مقایسه سقط دارویی با کورتاژ

دلایل انتخاب سقط جنین با ساکشن کورتاژ (جراحی)

  • ممکن است به قرارهای ملاقات کمتری نیاز داشته باشد
  • این روش زمان کوتاهی می برد
  • موثرتر از سقط جنین دارویی است (خطر کمتری برای یک روش ناقص)
  • معمولاً بیماران در خانه خونریزی شدید ندارند

بخوانید: خرید قرص سقط جنین

دلایل انتخاب سقط جنین دارویی

  • می توان از آن در اولین هفته های بارداری استفاده کرد
  • می تواند به بیماران اجازه دهد از جراحی و بیهوشی اجتناب کنند
  • این پتانسیل برای حفظ حریم خصوصی بیشتر دارد
  • برخی از بیماران احساس می کنند که کنترل بیشتری بر بدنشان به آنها می دهد
  • ممکن است برای برخی از بیماران “طبیعی”تر احساس شود
  • گاهی اوقات می توان به جای مراجعه به کلینیک، در خانه مصرف کرد.

بخوانید: نحوه خرید سایتوتک از داروخانه

سقط دارویی

مقایسه روش های سقط جنین در سه ماهه اول

ساکشن کورتاژ سقط جنین سقط جنین دارویی
چیست؟ پزشک برای تخلیه رحم شما از ساکشن استفاده می کند. ترکیبی از داروها به بارداری پایان می دهد و باعث ریزش پوشش رحم شما می شود.
چگونه کار می کند؟ ساکشن ملایم برای از بین بردن بارداری در مطب، مرکز جراحی یا بیمارستان استفاده می شود. شما داروهایی مصرف خواهید کرد که به شما امکان می دهد پروسه سقط را در خانه سپری کنید.
روش چقدر موثر است؟ 98 درصد از سقط های ساکشن کورتاژ موفقیت آمیز هستند. تنها حدود 2 درصد از بیماران نیاز به تکرار روش یا مداخله دیگر دارند. 95 تا 97 درصد زنان با موفقیت به داروها پاسخ می دهند. حدود 3 تا 5 درصد از بیماران به دلیل ادامه بارداری، خونریزی طولانی یا بیش از حد یا انتخاب بیمار، به سقط ساکشن کورتاژ نیاز دارند.
تا چه زمانی در دوران بارداری می توانم از این روش استفاده کنم؟ در مرکز ما، این از 5 هفته تا 23 هفته و 6 روز از اولین روز آخرین قاعدگی شما در دسترس است. اگر زودتر از شش هفته انجام شود، ممکن است این روش کمتر موثر باشد. 4 تا 10 هفته از اولین روز آخرین قاعدگی شما. به محض اینکه بیمار بداند باردار است، می توان سقط پزشکی را انجام داد. موثرتر است و منجر به خونریزی کمتر در بارداری های اولیه می شود.
چند بار مراجعه به کلینیک لازم است؟ معمولاً به یک تا دو ویزیت نیاز دارد، بسته به این که آیا تصمیم می‌گیرید برای این عمل بیدار باشید یا خواب. ویزیت بعدی معمولاً از طریق Telehealth انجام می شود. به حداقل دو ویزیت نیاز دارد — یکی برای آموزش بهداشت، معاینه و داروها و دیگری برای تأیید موفقیت آمیز بودن سقط جنین. برای بسیاری از بیماران، این هر دو می توانند از طریق بهداشت راه دور انجام شوند. داروها را می توان از طریق پست تحویل گرفت.
مدت زمان هر قرار چقدر است؟ اگر بین هفته 6 تا 12 بارداری هستید، عمل تقریباً 3-4 ساعت طول می کشد. سقط جنین های بعدی معمولا نیاز به ویزیت های طولانی تر یا چندگانه دارد. قرار ملاقات از راه دور معمولاً 15 تا 30 دقیقه است. قرار ملاقات حضوری معمولاً 1 تا 3 ساعت است.
آیا دردناک است؟ اکثر بیماران در طول و/یا بعد از عمل کوتاه مدتی دچار گرفتگی می شوند. شدت این گرفتگی ها می تواند از بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد. اکثر بیماران گرفتگی شدید را تجربه می کنند. برخی نیز حالت تهوع یا سایر عوارض جانبی را تجربه خواهند کرد.
چه نوع بیهوشی (تسکین درد) دریافت خواهم کرد؟ پزشک داروهای بی حس کننده (بی حسی موضعی) را روی دهانه رحم شما اعمال می کند. داروهای خوراکی از جمله ایبوپروفن و نورکو/آتیوان در صورت نیاز برای آرامش و کنترل ناراحتی شما ارائه می شود. اگر ترجیح می دهید، می توانید این عمل را تحت بیهوشی (خوابیده) در یک محیط بیمارستان انجام دهید. بیهوشی لازم نیست. اکثر بیماران از داروهای مسکن بدون نسخه مانند ایبوپروفن و استفاده از بسته های حرارتی رضایت دارند. در صورت نیاز، ایبوپروفن، تیلنول و/یا نورکو را برای تسکین درد توصیه می کنیم. ممکن است داروهای ضد تهوع نیز تجویز شود.
چقدر خونریزی خواهم کرد؟ بیماران معمولاً بعد از عمل تا دو هفته در خانه خونریزی خفیف دارند. بیماران معمولاً برای چندین ساعت خونریزی شدید دارند و به طور متوسط ​​دو هفته پس از شروع پروسه خونریزی مانند پریود دارند.
آیا می توانم یک پشتیبان با خود بیاورم؟ بله، یک دوست، شریک یا یکی از اعضای خانواده ممکن است شما را در طول آموزش بهداشت و توضیح روش همراهی کند. بله، یکی از دوستان، شریک زندگی یا یکی از اعضای خانواده ممکن است در طول آموزش بهداشت و توضیح در مورد سقط پزشکی شما را همراهی کند. در حالت ایده‌آل، روزی که دومین دارو را در واژن خود قرار می‌دهید، باید فردی را در خانه همراه خود داشته باشید. اگر کسی در دسترس نیست تا تمام مدت به صورت فیزیکی در کنار شما باشد، توصیه می شود که فردی را در حالت آماده باش داشته باشید که در صورت نیاز بتواند به شما کمک کند.
آیا باید کسی همراهم باشد؟ نه، اما اگر برای عمل در مطب، داروی مخدر یا ضداضطراب مصرف کنید، باید به خانه بروید. ترجیحاً یک نفر شما را تحویل بگیرد. اگر نمی‌توانید شخصی شما را به خانه ببرد، از قبل به کلینیک اطلاع دهید و آنها با شما همکاری خواهند کرد تا گزینه‌های شما را مشخص کنند. خیر، نه در حین ویزیت کلینیک، اما در خانه باید یک نفر را همراه خود داشته باشید و در مواقع اضطراری یا سوالی به تلفن دسترسی داشته باشید.

 

بخوانید: قیمت قرص سایتوتک
کورتاژ

بخوانید: سقط جنین با کورتاژ

مقایسه خطرات و عوارض جانبی

ساکشن کورتاژ سقط جنین سقط جنین دارویی
آیا خطر آسیب به بدن من وجود دارد؟ هنگامی که ابزار و ساکشن در واژن و رحم شما قرار می گیرد، خطر کمی آسیب دهانه رحم یا سوراخ شدن رحم وجود دارد که می تواند به مراقبت های بیشتر یا جراحی شکم نیاز داشته باشد. از هیچ ابزار یا ساکشنی استفاده نخواهد شد، بنابراین در معرض احتمال آسیب دهانه رحم و سوراخ شدن رحم که به ندرت با سقط جنین جراحی رخ می دهد، نخواهید بود.
آیا خطر عفونت وجود دارد؟ بعد از سقط با ساکشن کورتاژ احتمال عفونت کمی وجود دارد. به شما آنتی بیوتیک داده می شود که اگر طبق دستور مصرف شود، احتمال ابتلا به عفونت را کاهش می دهد. احتمال عفونت بعد از سقط دارویی بسیار کم است. ما معمولا آنتی بیوتیک را برای جلوگیری از عفونت توصیه نمی کنیم.
اگر در حین عمل درد داشته باشم چه باید بکنم؟ یکی از پرسنل ما در تمام مراحل با شما خواهد بود و در طول بهبودی شما را زیر نظر خواهد داشت. پزشکان و دستیاران پزشکی عوارض جانبی شما مانند گرفتگی یا خونریزی بیش از حد را بلافاصله پس از وقوع کنترل خواهند کرد. از آنجایی که شما در طول فرآیند سقط جنین در خانه خواهید بود، مسئولیت بیشتری برای مراقبت از خود به عهده می گیرید. ما دستورالعمل‌های کتبی در مورد مدیریت عوارض جانبی و شماره تلفن‌هایی را به شما می‌دهیم تا برای سؤال یا نگرانی تماس بگیرید.
آیا در آینده می توانم بچه دار شوم؟ هیچ نشانه ای وجود ندارد که نشان دهد سقط با ساکشن کورتاژ بر توانایی بیمار برای بچه دار شدن در زمانی که او آماده است تأثیر بگذارد. هیچ نشانه ای وجود ندارد که نشان دهد سقط جنین دارویی بر توانایی بیمار برای بچه دار شدن در زمانی که آماده است تأثیر بگذارد.

 

منبع:

https://www.uclahealth.org/medical-services/obgyn/family-planning/patient-resources/medical-vs-surgical-abortion

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =