آیا مصرف گیاه آویشن باعث سقط جنین میشود؟

 آیا مصرف گیاه آویشن باعث سقط جنین میشود ؟

 

 

آیا مصرف گیاه آویشن باعث سقط جنین میشود؟

 

 

آویشن خطر سقط برای جنین دارد و به جز آویشن بعضی از گیاهان دارویی دیگری هم هستند که بهتر است در دوران بارداری مصرف نشوند زیرا آویشن و این گیاهان می توانند خطرات جبران ناپذیری برای جنین داشته باشند.

آویشن و سقط جنین

آویشن گیاهی با طبع گرم و خشک است که در کوهستان می روید و دارای تنوع بسیار و عطر دلپذیر است. مصرف این گیاه درکشور ما به صورت خشک شده و پودر شده می باشد که در طبخ غذاها برای طعم دار کردن آن ها بکار می رود.

در باقی کشورها علاوه بر پودر آویشن از نوع تازه گیاه در غذاهایشان استفاده می کنند و اینگونه عطر و طعم بی نظیری به غذا می بخشند چرا که آویشن تازه عطر و بوی بیشتری نسبت به نوع خشک آن دارد.

آویشن فواید و مزایای زیادی برای سلامتی مانند تقویت اعصاب، درمان افسردگی، رفع خستگی و بی خوابی ، کاهش فشارخون و چربی خون دارد.

اگر در یک لیتر آب 10 گرم آویشن را بجوشانید و در طول روز مصرف نمایید تنگی نفس، برونشیت، سرفه، نفخ شکم ،سوءهاضمه، آسم ، سیاه سرفه، سرگیجه، سردرد شما بهبود خواهد یافت.

آویشن دارای خواص ضد میکروبی، ضد قارچی، ضد انگلی، ضد التهاب، ضد احتقان، ضد زخم های داخلی، ضد آلزایمراست وقابض می باشد.

به صورت واضح اشاره میکنیم که مصرف آویشن در دوران بارداری سبب سقط جنین در مادران باردار می شود بنابراین نباید این گیاه را در دوران بارداری مصرف کنید.

خرید قرص سقط جنین

وقتی باردار هستید، همه گیاهان برای شما مفید نیستند، در اینجا لیستی از گیاهان وجود دارد که باید در طول دوران بارداری از آن دوری کنید.

رز ماری

اگرچه رزماری یکی از سالم ترین گیاهان شناخته شده برای انسان است، از آنجایی که این گیاه به افزایش فشار خون مشهور است توصیه نمی شود که زنان باردار از آن استفاده کنند.

تجزیه آن سخت است که هضم را مشکل می کند. این بیماری می تواند منجر به خستگی و بدتر شدن فشار خون شود. دکترها توصیه می کنند که بعد از سه ماهه اول، رزماری را به هر طریقی که می تواند بر نوزاد تاثیر بگذارد، مصرف نکنید.

نعناع فلفلی تند

نعناع فلفلی یکی از بدترین گیاهان برای زنان باردار اما یکی از بهترین ها برای دیگران است. این گیاه می تواند زایمان زودرس را القا کند و به طور باورنکردنی در طول سه ماهه دوم و سوم بارداری بسیار خطرناک است.

دونگ کوئی

با این وجود، گیاه دیگری که نباید توسط زنان باردار مصرف شود چون باعث انقباضات رحمی در دوران بارداری می شود که می تواند منجر به زایمان زودرس و یا حتی سقط جنین شود. اگر باردار هستید از مصرف این گیاه خود داری کنید.

گل مغربی

هنگامی که به گیاهان و بارداری فکر می کنید، برخی از آن ها مانند گل های مغربی مشکل دارند به عنوان روغن گیاهی استفاده می شود این می تواند فواید زیادی برای سه ماهه اول داشته باشد با این حال، اگر آن را در طول سه ماهه دوم و سوم مصرف کنید می تواند برای بارداری خطرناک باشد در حالی که ممکن است ارزش استفاده از آن به مقادیر بسیار ناچیز را داشته باشد.

در صورت بارداری از گل مغربی استفاده نکنید مگر این که پزشک آن را تجویز کند و هرگز از میزان مصرف آن تجاوز نکند زیرا این گیاه اگر در مقادیر زیادی مصرف شود، می تواند فاجعه بار باشد.

جینسینگ

اگر از پزشک بپرسید از چه چای گیاهی در دوران بارداری خود داری کنید چای جینسینگ در بالای لیست قرار خواهد گرفت. در حالی که این گیاه چینی یکی از بهترین گیاهان دارویی در دنیا است، عوارض جانبی بسیار بدی در دوران بارداری دارد. سعی کنید تا جایی که می توانید از آن اجتناب کنید.

کوهوش

کوهوش سیاه یا کوهوش آبی برای زنان باردار به شدت خطرناک است و می تواند باعث سقط جنین یا زایمان زودرس شود.

گل بامیه

در حالی که این گیاه بوی شگفت انگیز و آرام بخشی می دهد و برای هر کسی که باردار نیست عالی است مشهور است که به حفظ استروژن کمک می کند اما در دوران بارداری می تواند به تغییر هورمونی ناشی از بارداری آسیب بزند و می تواند منجر به زایمان زودرس و یا سقط جنین شود.برای دریافت اطلاعات بیشتر به خواندن مطالب بعدی ادامه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 4 =