کاهش خطر سقط جنین با مصرف توت فرنگی

کاهش خطر سقط جنین با مصرف توت فرنگی

 

 

کاهش خطر سقط جنین با مصرف توت فرنگی

 

توت فرنگی از انواع مواد غذایی کم کالری و سرشار از فیبر و ویتامین های مفید در دوران بارداری است. مصرف نصف فنجان از این ماده غذایی در روز 100 درصد از میزان موردنیاز بدن به ویتامین ث را تامین می کند. این در حالی است که ویتامین ث، ریزمغذی موثر در شکل گیری اندام های جنین و حفظ سلامت مادر محسوب می شود.

خرید قرص سقط جنین

ویتامین کا، 5 B،2 B،6 B، پتاسیم، مس، منیزیم و امگا3 ازجمله مواد موجود در توت فرنگی است. مطابق با تحقیقات انجام شده، قرار دادن این ماده غذایی در رژیم روزانه دوران بارداری، خطر تولد نوزادان نارس و سقط جنین را کاهش می دهد. این ماده غذایی حاوی مقادیر فراوانی اسید فولیک بوده و مصرف آن در دوران بارداری بر حفظ سلامت جنین موثر است.

مصرف توت فرنگی در دوران بارداری، توصیه متخصصان به زنان باردار کمتر از 25 سال برای کاهش خطر سقط جنین یا تولد نوزاد ناقص است. فولیک اسید موجود در توت فرنگی نقش مهمی در شکل گیری اندام های جنین مانند قلب و مغز داشته و آنتی اکسیدان های موجود در دانه های قرمزرنگ آن مانند فلاونوئید و آنتوسیانین در افزایش قدرت دفاعی بدن مادر و زایمان راحت موثر هستند.برای دریافت مطالب مربوط به سقط جنین به خواندن مقالات بعدی ادامه دهید.نظرات و انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه ارسال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 15 =