آیا مصرف مولتی ویتامین باعث سقط جنین می شود؟

آیا مصرف مولتی ویتامین باعث سقط جنین می شود؟

 

 

 

آیا مصرف مولتی ویتامین باعث سقط جنین می شود؟

 

محققان میگویند مادرانی که شش هفته قبل از لقاح از مولتی ویتامین ها و مکمل های ویتامینی استفاده‌ می کنند یک سوم بیشتر از دیگر مادران درخطر سقط جنین قرار دارند.

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد زنانی که برای باردار شدن تلاش می کنند وهم زمان از قرص های مولتی ویتامین استفاده می کنند در خطر سقط جنین قرار دارند.

دانشمندان با بررسی 35هزار زن دریافتند مصرف قرص های مولتی ویتامین به صورت منظم در شش هفته قبل از لقاح تا32درصد احتمال سقط جنین را افزایش می‌دهد.

به گفته کارشناسان میلیون ها زن در سراسر جهان از مکمل ها وقرص های مولتی ویتامین برای افزایش قوای جسمی و منابع حیاتی ویتامین ها و مواد معدنی بدن استفاده می کنند تا بدین ترتیب شانس خودرا برای بارداری موفق افزایش دهند.

به گفته دانشمندان این یافته جدید نگرانی هایی رادر مورد مصرف مولتی ویتامین ها بوجود می آورد اما هنوز دلیل اینکه چرا مولتی ویتامین موجب سقط جنین میشود مشخص نیست
به گفته پزشکان بهترین زمان برای مصرف مولتی ویتامین ها صبح و هنگام خوردن اولین وعده غذایی است زیرا ویتامین ها مواد ترکیبی هستند و بهترین زمان جذب آنها در بدن هنگامی است که بایک ماده خوراکی مصرف شوند این مطالعه که بزرگ ترین تحقیق در نوع خود به حساب می آید روی مادران دانمارکی متمرکز شده و توسط دانشمندان دانشگاه جنوب دانمارک آرهوس و پیتسبورگ آمریکا انجام شد.

به گفته محققان مصرف مکمل های ویتامینی یا مولتی ویتامین همواره به زنان توصیه می شود اما با توجه به بررسی های انجام شده در شش هفته قبل از بارداری نباید از آنها استفاده کرد.
محققان می گویند برای شناسایی دلیل افزایش خطر سقط جنین با مصرف مولتی ویتامین ها مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

زمان مناسب مصرف مولتی ویتامین

زمان مناسب برای مصرف مکمل ها تا حد زیادی به نوع ویتامین بستگی دارد اما ابتدا لازم است در مورد ضرورت مصرف این مکمل ها مطمئن شویم.

به گفته پزشکان بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین ها صبح و هنگام خوردن اولین وعده غذایی است زیرا ویتامین ها مواد ترکیبی هستند و بهترین زمان جذب آنها در بدن هنگامی است که بایک ماده خوراکی مصرف شوند.

خرید قرص سقط جنین

انواع ویتامین ها

شاید در مورد ویتامین ها ی محلول در چربی مطالبی شنیده باشید این ویتامین ها در بافتهای چربی بدن ذخیره می شوند و لازم است با گونه‌ای از مواد خوراکی چرب همچون آجیل ها خورده شوند تا در سیستم بدن جذب گردند.

نوع دیگر ویتامین ها انواع محلول در آب هستند که شامل ویتامین ها ی ب و ث میشوند این ویتامین ها در بافت چربی بدن ذخیره نمی شوند و در صورت نیاز به مصرف آنها باید هر روز جایگزین شوند همچنین به طور کلی توصیه می شود این ویتامین ها هنگام صبح مصرف شوند.

چه ویتامین های می تواند خطرناک باشد؟

برخی مطالعات انجام شده در سال های اخیر حاکی از آن است که مصرف برخی مولتی ویتامین ها غیر ضروری است و ممکن است برای فرد خطر ناک هم باشد برای مثال نتایج یک مطالعه درسال 2008میلادی نشان داد مصرف بیش. از حد قرص اسید فولیک میتواند به سرطان پروستات منجر شود. نظرات خود را در قسمت دیدگاه ارسال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 9 =