آیا کشیدن قلیان باعث سقط جنین شود؟

کشیدن قلیان و سقط جنین

قلیان کشیدن روشی سنتی برای کشیدن تنباکو است که خاستگاه آن خاورمیانه است. در سال های اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده است، از جمله در بین زنان باردار. با این حال، نگرانی هایی در مورد بی خطر بودن کشیدن قلیان در دوران بارداری و اینکه آیا می تواند باعث سقط جنین شود وجود دارد. در این پست وبلاگ در مورد خطرات احتمالی کشیدن قلیان در دوران بارداری و اینکه آیا می تواند باعث سقط جنین شود صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: قرص سقط جنین

آیا کشیدن قلیان می تواند باعث سقط جنین شود؟

هیچ مدرک علمی دال بر اینکه کشیدن قلیان می تواند باعث سقط جنین شود وجود ندارد. با این حال، دود قلیان حاوی بسیاری از همان مواد شیمیایی مضر موجود در دود سیگار است، مانند مونوکسید کربن، فلزات سنگین و عوامل سرطان‌زا. این مواد شیمیایی می توانند از جفت عبور کرده و به جنین در حال رشد آسیب برسانند.

قلیان کشیدن در دوران بارداری با پیامدهای نامطلوب مختلفی مانند وزن کم هنگام تولد، زایمان زودرس، مرده زایی و مشکلات تنفسی در نوزادان مرتبط است. علاوه بر این، کشیدن قلیان در دوران بارداری می تواند خطر عوارض مادری مانند پره اکلامپسی و دیابت بارداری را افزایش دهد.

کشیدن قلیان و سقط جنین

بیشتر بخوانید:درمان بارداری خارج از رحم

 

نکاتی برای ترک قلیان در دوران بارداری

اگر باردار هستید و در تلاش برای ترک قلیان هستید، در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا آن را ترک کنید:

  • از پزشک، خانواده و دوستان خود کمک بگیرید. آنها می توانند تشویق و منابع لازم را برای ترک قلیان در اختیار شما قرار دهند.
  • برای کمک به کاهش هوس از درمان جایگزین نیکوتین، مانند چسب، آدامس یا قرص‌های پاستیل استفاده کنید.
  • پیوستن به یک گروه یا برنامه حمایتی را در نظر بگیرید که به طور خاص برای زنان باردار که می خواهند قلیان را ترک کنند طراحی شده است.
  • از موقعیت‌ها و محیط‌هایی که ممکن است باعث ایجاد هوس شود، مانند رویدادهای اجتماعی یا مکان‌هایی که کشیدن قلیان در آنها رایج است، اجتناب کنید.
  • فعالیت های کاهش دهنده استرس مانند مدیتیشن یا ورزش را تمرین کنید تا به مقابله با هوس ها و علائم ترک کمک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − یک =