بعد از مصرف قرص سایتوتک چه چیزی اتفاق می افتد؟

بعداز مصرف قرص سایتوتک چه چیزی اتفاق می افتد؟

 

 

بعد از مصرف قرص سایتوتک چه چیزی اتفاق می افتد؟

 

تعدای از خانم ها بعد از مصرف میفپریستون، خونریزی سبکی دارند و اما در برخی این گونه نیست.

خرید قرص سقط جنین

بعداز مصرف سایتوتک چه چیزی  اتفاق می افتد؟

پس از خرید قرص سقط جنین و مصرف آن داشتن درد و خونریزی از اثرات اصلی سایتوتک است. این نشانه ها مفید ھستند زیرا نشان میدھد که داروها دارند تأثیر میگذارند.

شدت درد و خونریزی در مصرف سایتوتک چقدر است؟

در مورد بعضی از خانم ها، درد بسیار شدید است. خیلی شدیدتر از دردھهای قاعدگی است.
در مورد بعضی از خانم ها، خونریزی شدیدتر از قاعدگی طبیعی است. ھهمچنین مشاھده لخته شدن خون در طی چند ساعت اول پس از مصرف سایتوتک (میزوپروستول) شایع است. اندازه لخته بسته به مدت زمان بارداری متفاوت خواهد بود
در مورد بعضی از زنان دیگر، درد خفیف بوده و خونریزی مانند دوره قاعدگی طبیعی است.

اگر خونریزی و درد بیش از یک پریود عادی داشتید، نگران نشوید.
اگر درد بدی را احساس کردید، ایبوپروفن داروی خوبی برای مقابله با درد است. در داروخانه میتوانید ایبوپروفن 200 میلیگرم را بدون نسخه بخرید. 3 تا 4 قرص (200 میلیگرم) را ھر 6 تا 8 ساعت بخورید. این کار دردتان را تسکین میدهد.
میتوانید ھهر چیزی را که دوست دارید بنوشید و بخورید.
سعی کنید در یک محل راحت بمانید تا زمانی که حالتان بهتر شود.
بیشتر خانم ها در کمتر از 24 ساعت حالشان بهتر می شود.
توجه: دو ھفته بعد از سقط جنین، تست حاملگی به دلیل وجود ھورمونها در بدن ھمچنان مثبت خواھد بود. اگر ھمچنان بعد از مصرف قرص علائم حاملگی (حساسیت به لمس پستان، تهوع، خستگی، و غیره) را احساس میکنید، به پزشک مراجعه کنید.

اتفاقات بعد از مصرف قرص سایتوتک

درد شکمی که معمولا از ۲ ساعت بعد از مصرف قرص سایتوتک شروع می شود. اگر دل درد شدید بود میتوان از قرص ژلوفن یا هیوسین برای کاهش درد استفاده کرد. اسهال و استفراغ که البته با شدت کمتری و به سرعت قطع می شود تب و لرزش بدنی مانند سرماخوردگی که به مرور کم می شود خونریزی و سقط جنین.

خونریزی به شکل دفع لخته خون بصورت ناگهانی یا ذره ذره اتفاق میوفتد که با کنده شدن جفت افت فشارخون اتفاق میوفتد. فقط زمان این خونریزیها نباید بیشتر از ۱ هفته بطول بیانجامد و بعد از ان باید برسی شود که علت چیست.

در خانمهایی که سابقه سزارین دارند به هیچ عنوان خودسرانه استفاده نکنند چون احتمال پارگی رحم وجود دارد که بایستی حتما تحت نظر پزشک از این قرصها استفاده کنند. ولی معمولا در ۸ تا ۱۲ ساعت اول پس از مصرف قرصها جنین سقط می شود.

گاهی با مصرف یک دوره از قرص های سایتوتک خونریزی شروع نمیشود وباید مجددا بعد از ۳روز دارو را تکرار کرد. هرگز خودسرانه شیاف میزوپروستول یا امپول استفاده نکنید چون شما با عوارض ان اشنا نیستید حتی بسیاری مواقع خانمها دچار یک خونریزی کاذب میشوند در صورتیکه هنوز ساک حاملگی در رحم وجود دارد.

بهرحال شما باید تا ۱هفته بعد یک سونوی مجدد تکرار کنید تا از سقط کامل اطمینان حاصل کنید.وباز یاداوری میکنم که در ۸۰درصد موارد با این داروها سقط کامل صورت نمیگیرد و ممکن است شما مجبور به کورتاژ یا ساکشن شوید.چون باقی ماندن بقایای جفتی اجتناب ناپذیراست.وابن بقایای جفتی ممکن است باعث عفونت رحمی یا خونریزی منجر به مرگ شود.

گاهی ممکن است حاملگی شما خارج از رحم باشد پس تا وقتی جواب ازمایش خون شما مثبت شد سریع اقدام به تهییه دارو نکنید چون استفاده از داروهای سقط جنین ممکن است باعث پارگی لوله رحم یا دهانه رحمی که نطفه به ان چسبیده میشود ومنجر به فوت شما میشود.برای دریافت اطلاعات بیشتر به خواندن مقالات بعدی ادامه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =