جلوگیری از سقط جنین با هورمون پروژسترون

جلوگیری از سقط جنین  با هورمون  پروژسترون

 

جلوگیری از سقط جنین با هورمون پروژسترون

 

 

پروژسترون یکی از هورمون‌های زنانه است که به طور طبیعی در بدن بانوان وجود دارد. همچنین نقش بسیاری مهمی هنگام بارداری و قبل از آن ایفا می‌کند.

طبق دو مطالعه جدید از دانشگاه بیرمنگام و مرکز ملی تحقیقات سقط جنین تامی ، زنانی که در مراحل اولیه بارداری دچار خونریزی میشوند و پیش از آن نیز در مراحل اولیه بارداری دچار سقط جنین شده اند می توانند از یک دوره درمانی پروژسترون بهره مند شوند ، و این امر سالانه حدود 8،500 نوزاد را نجات میدهد.

جلوگیری از سقط جنین با پروژسترون

در اولین مطالعه، که در نشریه آمریکایی زنان و زایمان منتشر شد، پژوهشگران ۸۳۸ زن را در ۴۵ بیمارستان بریتانیا و هلند تحت نظر گرفتند که همگی تجربه چندین بار سقط جنین – به دلایل نامعلوم، داشته‌اند.

آنان متوجه شدند در صورت استفاده از پروژسترون احتمال زنده به دنیا آمدن جنین ۳ درصد بیشتر می‌شود، اما «عدم قطعیت آماری چشمگیری» نیز در این مورد وجود داشت.

در مطالعه‌ دوم، که در بی‌جِی‌اوجی: نشریه بین‌المللی زنان و زایمان، منتشر شد، پژوهشگران ۴۱۵۳ زن را در ۴۸ بیمارستان در بریتانیا بررسی کردند که همگی تجربه خونریزی در ماه‌های اول بارداری داشتند.

نتایج این مطالعه نشان داد احتمال زایمان موفق در زنانی که قبلاً تجربه دست‌کم یک بار سقط جنین داشته‌اند و این بار پروژسترون مصرف کرده‌اند، درمقایسه با زنانی که داروی بی‌اثری به جای پروژسترون مصرف کرده‌اند، بیشتر بوده است.

پروژسترون در دوران بارداری

پروژسترون یک هورمون طبیعی است که از تخمدان ها در هر چرخه قاعدگی و همچنین از جفت در اوایل بارداری تولید می شود. پروژسترون از زمان آماده سازی رحم برای لانه گزینی سلول تخم تازه ایجاد شده ، تا تغذیه مراحل اولیه بارداری و حفظ آن تا پایان بارداری حائز اهمیت است.

از 1 در 4 تا 1 در 5 سقط ، این اتفاق نه تنها یک رویداد مهم بالینی از نظر تحقیقات و درمان های مورد نیاز میباشد ، بلکه باعث ایجاد ناراحتی روانی عمیقی برای زنان و خانواده های آنها می شود. سیستم بهداشت ملی انگلیس برای مدیریت سقط جنین و عوارض آن ، سالانه 350 میلیون پوند هزینه می کند.

پروژسترون یک داروی انتخابی سنتی برای این زنان در سه ماهه اول بارداری بعدی خواهد بود. با این حال ، نقش آن بسیار بحث برانگیز بوده است. شواهد در مورد سودمندی پروژسترون در این زمینه نیز به طرز فجیعی ناکافی بوده و ایجاد یک سیاست گسترده برای مدیریت آن را دشوار می کند.آزمایشات PROMISE و PRISM برای کمک به ارائه شواهد طراحی شده اند.

خرید قرص سقط جنین

شیاف پروژسترون در بارداری

اغلب از پروژسترون به عنوان هورمون بارداری یاد می شود و به معنای بهتر، هیچ یک از بانوان بدون پروژسترون قادر نخواهند بود که یک بارداری را به طور کامل پشت سر بگذارند، در حقیقت اصلا نمی توانند باردار شوند. این هورمون ضروری توسط تخمدان ها تولید می شود و به رحم شما کمک می کند تا برای بارداری آماده شود.

در طی بارداری ممکن است که پزشک برای ارزیابی ریسک سقط، سطح پروژسترون شما را بررسی کند. ممکن است که شما برای افزایش سطح پروژسترون و حمایت از یک بارداری سالم، نیاز به دریافت شیاف پروژسترون داشته باشید.

توجه داشته باشید که این روش برای بیشتر مادران موفقیت آمیز خواهد بود اما نه برای همه. شیاف ها سطح پروژسترون بدن شما را به مقدار کافی بالا نگه می دارد، تا زمانی که جفت شروع به تولید این هورمون از خود کند.

سطوح پایین پروژسترون صرفا به این معنی نیست که بارداری شما به سقط منجر خواهد شد. زمانی که از شیاف پروژسترون استفاده شود ممکن است که بارداری تا پایان ادامه یابد. پزشک شما برای اطمینان از سلامت بارداری و پیشرفت نرمال آن به دقت شرایط را بررسی خواهد کرد.

بسیاری از بانوان با وجود داشتن سطوح پایین پروژسترون در ابتدای بارداری، به تولد یک نوزاد سالم می رسند. شیاف های پروژسترون و مراقبت دقیق می تواند به معنی یک بارداری موفق و شاد باشد. نظرات خود را در قسمت دیدگاه ارسال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =