احتمال سقط جنین پسر در بارداری بیشتر است

احتمال سقط جنین پسر در بارداری بیشتر است

 

 

احتمال سقط جنین پسر در بارداری بیشتر است

 

 

بررسي ها نشان داده كه احتمال بروز سقط جنين در مورد خانم هاي باردار كه جنين پسر در راه دارند ، به مراتب بيشتر است.

دانشمندان معتقدند ژن هاي مذكر حساسيت بيشتري در سيستم ايمني بدن مادر ايجاد كرده و به ويژه در اواخر دوران بارداري بايد بيشتر مورد توجه واقع شوند.

متخصصان به ويژه به مادراني كه در بارداري هاي قبلي نيز سابقه سقط جنین داشته يا در خانواده سابقه سقط داشته اند ، هشدار مي دهند كه در مورد بارداري بعدي احتمال سقط جنین افزايش مي يابد.

خرید قرص سقط جنین

احتمال سقط جنین پسر در بارداری

در حدود يك درصد مادران تجربه سقط هاي مكرر را داشته اند و به همين منظور به محض اينكه دريافتند جنيني كه در راه دارند پسر است بايد بيشتر مراقب باشند ، زيرا احتمال سقط جنین تشديد مي شود.

آمار نشان مي دهد ميزان موفقيت در جلوگيري از سقط جنين در مورد جنين هاي دختر به ۷۸ درصد مي رسد در صورتي كه اين ميزان در مورد پسران به ۵۶ درصد مي رسد.

در عين حال برخي از صاحب نظران معتقدند علت اين امر نيز در واكنش سيستم بدن مادر به كروموزوم هاي Y است كه در مقايسه با كروموزوم هاي بدن مادر كه X است بيگانه تلقي مي شود و آسيب پذيرتر است.

البته قرار نيست مادران نگران باشند اما پس از تشخيص پزشك متخصص در سونوگرافي و زماني كه متوجه شدند جنين پسر است كمي مراقبت بيشتر موجب اطمينان خاطر خواهد بود.

همچنین برای دریافت اطلاعات بیشترو بهره گیری بیشتر در مورد سقط جنین به خواندن مطالب بعدی در صفحات دیگرادامه دهید. نظرات و پیشنهادات خود رادر قسمت دیدگاه ارسال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =