سقط جنین با اکسی توسین

 سقط جنین با اکسی توسین

 

 

سقط جنین با اکسی توسین

 

مصرف قرص اکسی توسین در یک ماهه اول بارداری باعث سقط جنین می شود. سقط جنین با قرص اکسی توسین و عوارض مصرف اکسی توسین

خرید قرص سقط جنین

سقط جنین با اکسی توسین

اکسی توسین که توسط غده هیپوتالاموس در مغز منتشر میشود و در لوب خلفی غده هیپوفیز ذخیره میگردد از نیمه دوم قرن گذشته برای سقط جنین استفاده میشده است. البته از مدت ها قبل تر نیز از اکسی توسین برای تحریک و سهیل کردن زایمان استفاده شده است. پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه ماباشید.

اوکسی توسین چگونه باعث سقط میشود؟

در دستور اصلی استفاده از اکسی توسین هیچ دستورالعملی جهت استفاده از این دارو برای سقط جنین وجود ندارد و تنها گفته شده است که این دارو میتواند در خانم های باردار ایجاد مشکل کند و یا اینکه منجر به بارداری زودرس بشود.

اکسی توسین دارای نام های دیگری اعم از :

سینتوسینون، سینتوسین، سینپاتین، ایبوفامین، اوراستین، پیتوسین، اوتردین و… میباشد.

استفاده از اکسی توسین برای سقط جنین باید به گونه ای باشد که مستقیم جذب بدن شود، بطوریکه قرص باید در دهان قرار بگیرد تا پس از مدتی جذب شود. (قرص نباید خورده شود، باید در کنار لپ قرار بگیرد تا به مرور جذب شود)

سقط جنین با قرص اکسی توسین برای افرادی که بارداری آن ها نهایتا در هفته 4 یا 5 است میتواند موثر باشد.

روش سقط جنین با اکسی توسین

استفاده از اکسی توسین برای سقط جنین منجر به واکنش سریع رحم میشود که البته تا 1-1.5 ساعت بعد این اثرات از بین خواهد رفت. پس از جذب دارو در بدن در عرض 5 دقیقه واکنش ها شروع شده و انقباضات رحم نیز آغاز میشود و این گرفتگی ها برای دو تا سه ساعت نیز ادامه پیدا میکند. دوز مناسب برای سقط جنین را پزشک با توجه به میزان انقباضات رحم تشخیص میدهد. از اکسی توسین برای سقط جنین تنها باید در شرایطی استفاده شود که پزشک تشخیص دهد و از لحاظ پزشکی مشکلی برای ادامه بارداری وجود داشته باشد.

عوارض قرص اکسی توسین

باید در نظر داشته باشید که اکسی توسین دارای عوارضی میباشد. عوارضی همچون: افزایش ضربان قلب، افزایش و کاهش فشار خون، حالت تهوع و استفراغ، اختلالات گردش خون مغزی، برونش اسپاسم و شوک آنافیلاکسی.

خانم هایی که ناهنجاری های رشد رحم همچون فیبروم رحم، حاملگی خارج رحمی، نقض قشر آدرنال دارند، سقط جنین با اکسی توسین برای آن ها خطرناک است.

بطور کلی هیچ مقاله و یا تحقیق خاصی در رابطه با سقط جنین با قرص اکسی توسین انجام نشده است چراکه در سال های گذشته برای سقط جنین از روش های دیگری استفاده شده است.

توجه داشته باشید که سقط جنین فقط زمانی که خطری برای مادر در بارداری داشته باشد ، توسط پزشک تجویز می شود در غیر اینصورت عمل سقط جنین کاری ناپسند و مقایر با مبانی دینی میباشد.

فروش قرص اکسی توسین بدون نسخه پزشک ممنوع است.
چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 10 =