سقط جنین با قرص متیل ارگونوین مالئات

متیل ارگونوین مالئات

قرص متیل ارگونوین مالئات، همچنین به عنوان متیل نیز شناخته می شود، دارویی است که گاهی اوقات در مدیریت خونریزی پس از زایمان استفاده می شود. سقط جنین با قرص متیل روش رایجی برای سقط جنین نیست چرا که عوارض زیادی دارد این قرص بیشتر برای مدیریت خونریزی استفاده می شود و برای سقط جنین قرص های همچون قرص سایتوتک (میزوپروستول) و میفپریستون پیشنهاد می شود.

 

قرص متیل ارگونوین مالئات

متیل ارگونوین مالئات به دو صوت قرص و آمپول در دسترس است این دارو در مدیریت خونریزی پس از زایمان و سایر شرایط مربوط به رحم، مانند آتونی رحم (زمانی که رحم به درستی منقبض نمی شود) و زیر چرخش رحم استفاده می شود. (زمانی که رحم بعد از زایمان به اندازه طبیعی خود برنگردد). معمولاً به صورت تزریقی تجویز می شود، اگرچه ممکن است به صورت خوراکی یا شیاف نیز مصرف شود.

بخوایند: خرید قرص سقط جنین

آیا سقط جنین با متیل ارگونوین مالئات امکان پذیر است؟

با توجه به این که این قرص متیل ارگونوین مالئات در انقباضات رحمی تاثیر دارد و باعث انقباض آن می شود. می توان باعث سقط جنین شود اما توجه به این نکته مهم است که آمپول یا قرص متیل دارویی نیست که برای سقط جنین استفاده شود. تلاش برای سقط جنین با متیل می تواند خطرناک و حتی تهدید کننده زندگی باشد، زیرا می تواند عوارض جانبی جدی مانند فشار خون بالا، تشنج و سکته مغزی ایجاد کند.

اگر باردار هستید و قصد سقط جنین را دارید، مهم است که به دنبال روش های ایمن و قانونی سقط جنین تحت راهنمایی یک پزشک متخصص باشید. رایج ترین روش سقط جنین شامل سقط دارویی (با استفاده از میفپریستون و میزوپروستول) یا سقط جنین آسپیراسیون (یک روش جراحی) باشد. که دارای کمترین عوارض برای سقط جنین هستند.

متیل ارگونوین مالئات

مکانیسم اثر متیل ارگونووین مالئات

متیل با اتصال و فعال کردن گیرنده‌های خاصی در سلول‌های ماهیچه صاف رحم که به گیرنده‌های آلفا آدرنرژیک معروف هستند، عمل می‌کند. این باعث افزایش سطح یون های کلسیم در داخل سلول های ماهیچه ای می شود که منجر به یک سری واکنش های شیمیایی می شود که در نهایت منجر به انقباض رحم می شود.

همچنین ممکن است بر سایر قسمت های بدن از جمله رگ های خونی و سیستم عصبی مرکزی نیز تأثیر بگذارد. می تواند باعث انقباض رگ های خونی شود و منجر به افزایش فشار خون شود.

بخوانید: قیمت قرص سایتوتک

تداخلات دارویی داروی متیل ارگونوین مالئات

  • بتا بلوکرها: متیل ممکن است خطر فشار خون بالا و سایر عوارض جانبی را در صورت استفاده با بتابلوکرها مانند پروپرانولول یا متوپرولول افزایش دهد.
  • آلکالوئیدهای ارگوت: متیل نباید با سایر آلکالوئیدهای ارگوت مانند ارگوتامین یا دی هیدروارگوتامین استفاده شود، زیرا می تواند خطر عوارض جانبی مانند تهوع، استفراغ و فشار خون بالا را افزایش دهد.
  • مهارکننده های پروتئاز: متیل ممکن است با برخی از مهارکننده های پروتئاز مانند ریتوناویر یا ایندیناویر که برای درمان عفونت HIV استفاده می شوند، تداخل داشته باشد. ترکیبی از متیل و مهارکننده های پروتئاز ممکن است خطر عوارض جانبی مانند فشار خون بالا و تشنج را افزایش دهد.
  • آنتی بیوتیک های ماکرولید: متیل ممکن است با آنتی بیوتیک های ماکرولید، مانند اریترومایسین یا کلاریترومایسین، که برای درمان عفونت های باکتریایی استفاده می شود، تداخل داشته باشد. خطر عوارض جانبی مانند فشار خون بالا و تشنج را افزایش دهد.
  • آب گریپ فروت: نوشیدن آب گریپ فروت در حین مصرف دارو متیل ممکن است خطر عوارض جانبی را افزایش دهد، زیرا می تواند میزان دوز متیل را در بدن افزایش دهد.

 

عوارض جانبی داروی متیل ارگونوین مالئات

توجه به این نکته ضروری است که متیل نباید در افرادی که سابقه فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر، بیماری کبد یا بیماری کلیوی دارند استفاده شود.

  • تهوع و استفراغ
  • سردرد و سرگیجه
  • درد و گرفتگی شکم
  • درد عضلانی
  • فشار خون بالا
  • درد قفسه سینه
  • تنگی نفس
  • تشنج
  • سکته
  • حمله قلبی

 

سوالات در مورد متیل الرگونوین مالئات

چه کسانی نباید متیل الرگونوین مالئات مصرف کنند؟

افرادی که فشار خون بالا، بیماری قلبی یا بیماری کبدی دارند نباید متیل‌لرگونووین مالئات مصرف کنند. همچنین نباید در دوران بارداری استفاده شود مگر در موارد ضروری.

متیل‌لرگونووین مالئات چگونه تجویز می‌شود؟

متیل ارگونوین مالئات معمولاً به صورت تزریق در عضله یا به صورت قرص خوراکی تجویز می شود.

 

آیا متیل ارگونوین مالئات اعتیادآور است؟

متیل ارگونوین مالئات اعتیادآور در نظر گرفته نمی شود.

 

متیل لرگونوین مالئات چگونه باید نگهداری شود؟

متیل باید در دمای اتاق و به دور از رطوبت و گرما نگهداری شود.

 

آیا برای متیل‌لرگونووین مالئات نسخه لازم است؟

بله، برای متیل‌ نسخه لازم است.

 

چه مدت طول می کشد تا متیل ارگونوین مالئات عمل کند؟

اثرات متیل‌ معمولاً در عرض 10-5 دقیقه پس از تزریق یا 30-60 دقیقه پس از مصرف قرص مشاهده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =