مراقبت های بعد سقط جنین با سایتوتک

اگر با سایتوتک سقط جنین انجام داده اید، در اینجا نکاتی برای مراقبت های بعد از آن آورده شده است که به شما کمک می کند تا بهبود یابید و از خود مراقبت کنید.

 

مراقبت های بعد سقط جنین با سایتوتک

 

استراحت کن و راحت باش

پس از سقط جنین، استراحت و آرام گرفتن آن ضروری است. بدن شما چیزهای زیادی را پشت سر گذاشته است و باید به آن اجازه دهید تا بهبود یابد. حداقل تا یک هفته پس از عمل از انجام فعالیت های سنگین و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید. در صورت امکان از محل کار خود مرخصی بگیرید و به خود اجازه استراحت و استراحت بدهید.

 

هیدراته بمانید

هیدراته ماندن پس از هر عمل پزشکی مهم است. مقدار زیادی آب بنوشید و از الکل و کافئین خودداری کنید که می تواند بدن شما را کم آب کند. اگر حالت تهوع یا استفراغ دارید، سعی کنید مایعات مانند زنجبیل یا آبگوشت را بنوشید تا هیدراته نگه دارید.

 

درد و ناراحتی را مدیریت کنید

پس از سقط جنین، ممکن است کمی درد و ناراحتی را تجربه کنید. مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن یا استامینوفن می‌توانند به کاهش درد کمک کنند. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است در صورت لزوم داروهای مسکن قوی تری تجویز کند. استفاده از پد گرم کننده یا حمام آب گرم نیز ممکن است به کاهش گرفتگی و ناراحتی کمک کند.

 

مراقب عوارض باشید

اگرچه سقط جنین با سایتوتک به طور کلی بی خطر است، اما مهم است که مراقب عوارض باشید. اگر خونریزی شدید (خیساندن بیش از یک پد در ساعت)، درد شدید شکم، تب یا لرز را تجربه کردید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. اینها می توانند نشانه های عفونت یا سایر عوارض جدی باشند.

بخوانید: خرید قرص سقط جنین

مراقب سلامت روان خود باشید

سقط جنین می تواند یک تجربه استرس زا و احساسی باشد. مهم است که از سلامت روان خود و همچنین سلامت جسمی خود مراقبت کنید. در صورت نیاز از دوستان، خانواده یا یک مشاور کمک بگیرید. برای فعالیت های خودمراقبتی مانند مدیتیشن، یوگا یا خواندن کتاب بگذارید.

مراقبت های بعد سقط جنین با سایتوتک

دیگر مراقبت ها بعد سقط جنین با سایتوتک

  • به مدت 48 ساعت بعد سقط استراحت کامل داشته باشید
  • به مدت دو هفته از برقراری رابطه جنسی پرهیز کنید
  • بهتر است به مدت دو هفته ورزش نکنید
  • دمای بن خود را کنترل کنید در صورت دما بالای بدن که نشانه عفونت است به دکتر مراجعه کنید
  • از پد های گرم کننده شکم استفاده کنید
  • بهداشت فردی را رعایت کرده و دست و صورت خود را مداوم بشویید
  • از کمپرس گرم و سرد برای کاهش درد خود استفاده کنید.
  • در صورت داشتن علایم عفونت به پزشک مراجعه کنید و سرخود آنتی بیوتیک مصرف نکنید.
  • برای کاهش درد می توایند از رازیانه استفاده کنید.
  • بعد از دوهفته جهت پیشگیری از بارداری هنگام رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید(جهت جلوگیری از عفونت و بارداری مجدد)

بیشتر بخوانید: هر آن چیزی که باید در مورد قرص سایتوتک بدانیم

چه غذایی بعد سقط با سایتوتک مصرف کنیم؟

  1. غذاهای غنی از مواد مغذی بخورید: میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم تمرکز کنید.
  2. مصرف پروتئین را افزایش دهید: پروتئین برای ترمیم و بهبود بافت ضروری است. مانند مرغ، ماهی، توفو، لوبیا و تخم مرغ
  3. از غذاهای غنی از آهن استفاده کنید: آهن برای ساخت سلول های خونی جدید و جلوگیری از کم خونی که ممکن است غذاهای غنی از آهن مانند سبزیجات سبز برگ، گوشت قرمز، لوبیا و غلات غنی شده را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  4. ویتامین C مصرف کنید: ویتامین C برای بهبود زخم ها مهم است و می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. مرکبات، انواع توت ها، گوجه فرنگی، و سبزیجات سبز برگ منابع خوبی از ویتامین C هستند.
  5. چربی های سالم مصرف کنید: چربی های سالم مانند اسیدهای چرب امگا 3 برای کاهش التهاب و التیام مهم هستند. ماهی های چرب، آجیل، دانه ها و آووکادو منابع خوبی از چربی های سالم هستند.
  6. غذاهای سرشار از کلسیم مصرف کنید: میوه‌های خشک شده، محصولات لبنی، شیر، غذاهای دریایی نظیر ماهی ساردین و سالومون، سبزیجاتی با برگ‌های سبز تیره و سویا

بیشتر بخوانید: قیمت قرص سایتوتک

بارداری مجدد بعد از سقط جنین با سایتوتک

بعد سقط جنین با سایتوتک پزشکان پیشنهاد می کنند حداقل تا دو هفته رابطه جنسی نداشته باشید. بعد از سقط جنین چنانچه قصد بارداری داشتین توجه داشته باشید قرص سایتوتک هیچ مشکلی برای بارداری شما ایجاد نخواهد کرد و بلافاصله می توانید دوباره باردار شوید.پیشنهاد می شود تا یک ماه برای بارداری مجدد صبر کنید و در طی این یک ماه هنگام رابطه جنسی از اقلام پیشگیری از بارداری مانند کاندوم استفاده کنید.

خیلی از بانوان در مورد بارداری بعد سقط جنین با سایتوتک شک داردند و فکر می کنند بعد سقط جنین با سایتوتک امکان بارداری مجدد ندارد. اما اگر سقط جنین با سایتوتک زیر نظر پزشک متخصص انجام شود هیچ مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد و امکان بارداری مجدد نیز است.

Self-Care After an Abortion

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 1 =