رابطه جنسی بعد از سقط جنین

رابطه جنسی بعد از سقط جنین

یکی از سوالات مهم بانوان در مورد رابطه جنسی به اصطلاح سکس بعد از سقط جنین است سوالشان این است که بعد از سقط جنین بدن آمادگی رابطه جنسی را دارد؟ چه زمانی بعد از سقط جنین می توانم رابطه جنسی داشته باشم؟ این ها سوالاتی است که افرادی که سقط داشته اند از خود می پرسند در این مقاله قصد داریم به صورت جامع آن را بررسی کنیم.

بخوانید» قیمت قرص سقط جنین

چه زمانی بعد سقط جنین می توانم رابطه جنسی داشته باشم؟

پس از قطع شدن خونریزی ناشی از سقط جنین می توانید دوباره رابطه جنسی یا سکس را با شریک زندگی خود از سر بگیرید. توجه داشته باشید به طور متوسط حدود یک الی 2 هفته طول می کشد خونریزی به صورت کامل قطع شود و بدن سلامت جسمی و عاطفی خود را بازیابی کند. بیشتر پزشکان این موضوع را به شرایط روحی و جسمی زن واگذار کرده اند که در صورتی که زن احساس کند که سلامت خود را دوباره به دست آورده است می تواند رابطه جنسی داشته باشد.

When is it safe to have sex after an abortion?

 

دلیل این که رابطه جنسی را تا 2 هفته بعد از سقط جنین با تاخیر بیندازید این است که احتمال عفونت با دخول و رابطه جنسی بالا می رود و بدن زن در این حالت ضعیف است و ممکن است با رابطه جنسی عفونت از مرد به ن منتقل شود و باعث مریضی زن شود.

همچنین علاوه بر رابطه جنسی پس سقط موراد زیر هم تا 2 هفته بهتر است پرهیز شود.

  • استخر و جکوزی
  • استفاده از تامپون یا فنجان قاعدگی
  • داروی های رقیق کننده خون
  • ورزش سنگین

بخوانید:تشخیص سایتوتک اصل از تقلبی

رابطه جنسی بعد از سقط جنین

رابطه جنسی پس از سقط جنین به دو شرط زیر بستگی دارد:

1. بازیابی سلامت جسمی

با داشتن تغذیه خوب و استراحت به مدت 2 هفته سلامت جسمی خود را به مرور بازیابی خوهید کرد. سعی کنید در مدت این دو هفته از انجام ورزش های سنگین خوداری کنید.

2. بازیابی سلامت روحی

بعد از سقط جنین به صورت طبیعی بیشتر بانوان افسرده می شوند این افسردگی به دلیل نوسانات هورمونی است و به مرو زمان با تثبت هورمون ها از بین می رود. بهتر است جهت داشتن تجربه خوب از رابطه جنسی تا بهتر شدن وضعیت خود صبر کنید.

بخوانید:خرید قرص سقط جنین

بهترین پوزیشن سکس بعد از سقط جنین؟

بعد از سقط جنین هر پوزیشنی که دلخواه زوج است می توانید انجام دهید و هیج محدودیتی در این باره وجود ندارد توجه داشته باشید که بهتر برای پیشگیری از بارداری و عفونت از کاندوم استفاده کنید.

 

پیشگیری از بارداری بعد سقط جنین

بهترین حالت پیشگیری از بارداری بعد از سقط جنین استفاده از کاندوم است که کمترین عارضه را برای زن دارد و از بروز عفونت نیز پیشگیری می کند.

 

بارداری بعد از سقط جنین

از سوالات مهم دیگر بانوان در مورد بارداری بعد سقط جنین است که آیا می توان بلافاصله بعد از سقط جنین دوباره باردار شد؟ یا بهترین زمان بارداری بعد از سقط جنین کی است؟

بلافاصله بعد از سقط جنین دوباره باردار شد؟

پس از اتمام خونریزی بدن امکان بارداری را دارد. اما بهتر است بلافاصله بعد از سقط جنین باردار نشوید چرا که بدن سلامت جسمی خود را صورت کامل به دست نیاورده است.

بهترین زمان بارداری بعد از سقط جنین کی است؟

بهتر است 2 الی 3 ماه از سقط جنین گذشته باشد و رحم سلامت خود را به صورت کامل بازیابی کند همچنین در این مدت می توانید رابطه جنسی محافظت شده با کاندوم داشته باشید تا امکان بارداری در این مدت را نداشته باشید.

بخوانید: سقط جنین فوری در نیم ساعت

ناباروری بعد از سقط جنین

امکان ناباروی بعد از سقط جنین بسیار پایین است اما ممکن است پیش بیاید برای پیشگیری از این موضوع حتما سقط جنین را زیر نظر متخصص پزشکی انجام دهید و تا مدت زمان بهبودی کامل برای بارداری مجدد تلاش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + نه =