آیا خوردن خرچنگ در دوران بارداری بی خطر است؟

خرچنگ در دوران بارداری

غذاهای دریایی منبع عالی پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای قلب مفید هستند. اما اگر باردار هستید، احتمالا شنیده اید که باید از برخی از انواع سوشی و غذاهای دریایی اجتناب کنید. خبر خوب این است که بیشتر انواع غذاهای دریایی، از جمله خرچنگ و میگو، در دوران بارداری بی خطر هستند. نه تنها بی خطر است، بلکه خوردن غذاهای دریایی فواید زیادی برای شما و کودکتان دارد.

بخوانید:خرید قرص سقط جنین

آیا خرچنگ برای جنین بی خطر است؟

تا زمانی که خرچنگ پخته شود، هم برای والدین باردار و هم برای نوزاد بی خطر است. ساندرا آریوالو، RDN، متخصص تغذیه در نیاک، نیویورک و سخنگوی ملی آکادمی تغذیه و تغذیه، می‌گوید: «غالباً غذاهای دریایی خام خورده می‌شوند و ممکن است حاوی باکتری‌هایی باشند که می‌توانند مادر را بیمار کرده و به نوزاد منتقل کنند». رژیم های غذایی به همین دلیل است که خوردن خرچنگ به طور کامل پخته شده مهم است.

خرچنگ خام در بارداری ممنوع

با این حال، یک زن باردار نباید خرچنگ خام بخورد. خوردن خرچنگ خام خطر مسمومیت غذایی را به ویژه در افراد مسن، کودکان و زنان باردار افزایش می دهد.

بخوانید:قیمت قرص سایتوتک

خرچنگ در دوران بارداری

مقدار مصرف مجاز خرچنگ در بارداری

دکتر والنت می گوید تا زمانی که خرچنگ کاملاً پخته شده باشد، خوردن آن حداکثر 2 تا 3 بار در هفته، با محدودیت هفتگی مجموعاً 300 گرم، بی خطر است. با این حال، او بیماران خود را تشویق می‌کند تا در صورت امکان، به دلیل فواید تغذیه‌ای، تمام مقدار غذای دریایی را بخورند . Valent می‌گوید: «اگر بتوانیم مردم را حتی به 300 گرم برسانیم، به عنوان ارائه‌دهنده خوشحال خواهیم شد.

 

فواید خوردن خرچنگ در دوران بارداری برای سلامتی

آیا می توان در سه ماهه اول بارداری خرچنگ داشت؟ اگر پزشک شما اجازه دهد، می توانید خرچنگ را در دوران بارداری مصرف کنید زیرا مزایای سلامتی زیر را ارائه می دهد.

بخوانید:سقط جنین فوری در نیم ساعت

1. به رشد کلی جنین کمک می کند

خرچنگ ها منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 ، ید، پروتئین و ویتامین های A و D هستند. بنابراین، خوردن خرچنگ در دوران بارداری، به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل، می تواند به رشد سالم جنین کمک کند.

تحقیقات نشان می دهد: مطالعات نظری نشان می دهد که مصرف اسیدهای چرب امگا 3 در دوران بارداری ممکن است برای زنانی که اختلالات افسردگی را تجربه می کنند، اما تمایلی به مصرف داروهای ضد افسردگی ندارند، مفید باشد. با این حال، مطالعات بیشتری برای تأیید این ملاحظات مورد نیاز است.

2. ایمنی شما را تقویت می کند:

اسیدهای آمینه i و آنتی اکسیدان i موجود در گوشت خرچنگ به بهبود سطح انرژی و ایمنی شما در دوران بارداری کمک می کند.

3. با کم خونی مبارزه می کند

خرچنگ ها حاوی سطوح سالم آهن هستند. آهن از شما در برابر کم خونی بارداری محافظت می کند. همچنین به حفظ سطح هموگلوبین سالم در نوزاد پس از زایمان کمک می کند.

4. سرشار از کلسیم

سطح غنی کلسیم باعث رشد استخوان و دندان در جنین می شود. زنان باردار 19 ساله و بالاتر به 1000 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند.

5-کالری کم

گوشت خرچنگ کالری بسیار کمی دارد، که خوب است زیرا می توانید بدون نگرانی در مورد افزایش وزن غذا بخورید.

6. کم کلسترول

مادران باردار با سطح کلسترول طبیعی یا پایین می توانند خرچنگ بخورند در حالی که آنهایی که سطح کلسترول آنها بالا است باید با پزشک خود مشورت کنند که آیا خوردن خرچنگ بی خطر است یا خیر.

7. حاوی فولات

خرچنگ ها همچنین حاوی فولات هستند، یک ویتامین ضروری که باید در رژیم غذایی مادر خود بگنجانید. فولات و شکل مصنوعی آن، اسید فولیک، به جلوگیری از هر گونه نقص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا و آنسفالی که رایج ترین انواع هستند، کمک می کند. طبق آمار CDC ، تقریباً 1427 نوزاد مبتلا به اسپینا بیفیدا و 847 نوزاد به آنسفالی در ایالات متحده مبتلا هستند.

 

بخوانید:ویتامین های ضروری در دوران بارداری

غذاهای دریایی که باید اجتناب کنید

مردم نباید غذاهای دریایی را که معمولاً به صورت خام در دوران بارداری سرو می شود، مصرف کنند. این غذاها شامل ساشیمی، صدف خام، صدف نیم پوسته، سِویچه، پوکه، تارتار تن یا کارپاچیو ماهی تن است.

زنان باردار باید از ماهی های پر جیوه اجتناب کنند. این ماهی ها عبارتند از:

  • ماهی خال مخالی
  • کوسه
  • اره ماهی
  • کاشی ماهی
  • مارلین
  • نارنجی رافی
  • ماهی تن (چشم درشت)

 

منبع:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/322137

https://www.verywellfamily.com/can-i-eat-crab-while-pregnant-5194502

https://www.webmd.com/baby/is-it-safe-to-eat-crab-or-lobster-while-pregnant

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 6 =