نحوه سقط جنین در خانه

در این مقاله قصد داریم روش های سقط جنین در خانه را بیان کنیم. با توجه به غیر قانونی بودن سقط جنین در ایران بیشتر بانوان به روش های خانگی سقط جنین روی می آورند در این مقاله به بررسی انواع روش های سقط جنین در خانه می پردازیم و بهترین شیوه سقط جنین در خانه را بیان می کنیم با ما باشید.

 

بهترین شیوه سقط جنین درخانه

شاید عطاری ها و فروشنده های گیاهان دارویی استفاده از گیاهان دارویی را برای سقط جنین به شما پیشنهاد کنند. اما نکته مهم این است که گیاهان دارویی همیشه باعث سقط جنین نمی شوند و همچنین دوز مصرفی گیاهان دارویی مقدار مشخص ندارد. در کل مصرف گیاهان دارویی توسط متخصصان سقط جنین اطلا پیشنهاد نمی شود.

با این تفاسیر بهترین شیوه سقط جنین چیست؟ شاید اسم قرص سقط جنین سایتوتک را شنیده باشید این قرص به پر فروش ترین داروی سقط تبدیل شده است و در کشور های پیشرفته نیز از این قرص برای سقط جنین استفاده می کنند. این قرص با نام دارویی یا ژنریک میزوپروستول (Misoprostol) شناخته می شود. که مصرف 12 عدد از این قرص باعث سقط جنین در 4 الی 6 ساعت می شود.

قیمت قرص سایتوتک

قرص سقط جنین

چگونه قرص سقط جنین تهیه کنم؟

با توجه به غیر قانونی بودن قرص سقط جنین در ایران این قرص را در هیچ داروخانه ای نمی توانید پیدا کنید چرا که خرید و فروش آن غیر قانونی است. در کل خرید قانونی این قرص کار آسانی نیست در زیر روش های تهیه و خرید قرص سقط جنین را توضیح داده ایم.

 

تهیه قرص سقط جنین از داورخانه

تنها داروخانه بیمارستان زنان و زایمان این قرص سقط جنین را دارند در صورتی که جنین معیوب باشید، یا جنین به سلامت مادر ضربه وارد کند همچنین بارداری ناشی از تجاوز و زنا باشد این قرص به شما داده می شود. مدارک لازم برای این قرص به شرح زیر است:

  • مدارک هویتی به همراه کپی از آن
  • سونوگرافی رحمی به در دو روز مختلف
  • نسخه پزشک متخصص زنان و زایمان همان بیمارستان
  • تاییدیه همسر برای سقط جنین (در صورت تجاوز تاییدیه دادگاه)

خطرات قرص سقط جنین سایتوتک

تهیه قرص سقط جنین اینترنتی

قرص سقط جنین را با سرچ در گوگل می توانید تهیه کنید.

 

تهیه قرص سقط جنین عطاری ها

قرص سقط جنین را می توانید از بعضی از عطلاری های خاص پیدا کنید.

 

تهیه قرص سقط از اینستاگرام

بعضی از پیج های ماما در اینستاگرام این قرص را می فروشند

بخوایند: راهنمای قبل و بعد قرص های سقط جنین

آیا می توانم در خانه سقط کنم؟

بعد از تهیه و خرید قرص سقط جنین دستوالعمل خاصی را باید برای مصرف قرص سقط جنین باید طی کنید. بهتر است زیر نظر متخصص این قرص را مصرف کنید. به هر حال شیوه سقط جنین با قرص سقط جینن سایتوتک به شح زیر است:

 

سایتوتک برای سقط جنین به دو صورت زیر زبانی و واژینال مصرف می شود. دلیل مصرف زیر زبانی و واژنیال سایتوتک این است که به سرعت جذب خون شود. اگر قرص سایتوتک را مستقیم بخورید نیاز به جذب از طریق کبد است که مدت طولانی تری می کشد تا وارد خون شود. پس از سایتوتک برای سقط جنین به صورت زیرزبانی وا واژینال مصرف می شود. گاهی اوقات درمان خونریزی بعد زایمان به صورت شیاف مقعدی نیز مصرف می شود.

مصرف زیر زبانی قرص سقط جنین در خانه

برای مصرف زیر زبانی سایتوتک شما مجاز به مصرف 12 عدد قرص در سه وعده هستید یعنی در هر وعده بیش از 4 عدد قرص یا 800 میکروگرم  نباید مصرف کنید. چهار عدد قرص سایتوتک را زیر زبان یا کنار لثه قرار دهید نیم ساعت صبر کنید بعد مابقی قرص را با یک لیوان آب ببلعید.

بعد از گذر چند ساعت می توانید شیوه بالا را تکرار کنید. تا خونریزی و سقط جنین آغاز شود.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17175490

نحوه مصرف شیاف واژینال سایتوتک در خانه

 

ابتدا ادرار کنید تا مثانه شما خالی شود و سپس دست خود را با آب و صابون بشویید. بعد سه الی چهار قرص سایتوتک 200 را در واژن خود به عمق دو بند انگشت قرار دهید. حدود نیم ساعت دراز بکشید و استراحت کنید.

 

نکته مهم: در صورتی که سابقه سزارین، جراحی رحم  داشتید این شیوه مصرف برای شما خطراناک است زیرا باعث پارگی رحم می شود.

Instructions for the self-administration of Vaginal Misoprostol

زعفران

دیگر روش های سقط جنین در خانه

علاوه بر مصرف قرص برای سقط جنین روش های دیگر نیز برای سقط موثر هستند از جمله مصرف برخی از گیاهان دارویی در ادامه به بررسی انواع گیاهان دارویی و تاثیر آن در سقط جنین در خانه می پردازیم.

  1. مصرف زعفران برای سقط جنین (مصرف 2 گرم زعفران در روز می تواند باعث سقط شود.)
  2. مصرف دارچین و سقط جنین (مصرف مقدار بالا پودر دارچین می تواند باعث سقط شود)
  3. سقط جنین با کوهوش (کوهوش حاوی اکسایتوسین و کولوساپونین است که میتواند باعث انقباض رحم و سقط شود)
  4. پونه و سقط جنین (پونه باعث انقباضات رحمی و سقط جنین می شود)
  5. گلپر و سقط جنین (مصرف روزانه 2 گرم گلپر می تواند باعث سقط شود)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 7 =